کتاب بارقه های اندیشه

Flashes of Thought
کد کتاب : 129190
مترجم :
شابک : 978-6225516510
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 109
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2013
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب بارقه های اندیشه اثر محمد بن راشد آل مکتوم

«انسان مثبت اندیش اطمینان دارد که هیچ چالشی نمیتواند مانع رسیدن او به اهدافش باشد.»
این کتاب شکل دیگری از سبک مدیریت یک حکمران را در سطح کشور خود و جهان ترسیم میکند. روایتی از زندگی فردی و اجتماعی رهبری که از دل بحرانهای متعدد توانسته است تا تهدیدها و مشکلات را به فرصتهای مناسب برای خود، مردم و کشورش تبدیل کند.

او با اتکا بر این ایده که کسب رتبه نخست تنها هدف ارزشمندی است که می بایست به آن فکر کرد، توانسته است تا بر اهداف فردی و ملی حکمرانی خود متمرکز شود و از سویی به عنوان یک فرد پیشرو در عرصه مدیریت شخصی و ملی مسیر را برای خدمت بیشتر به هم وطنان اش فراهم کند. زندگی فردی و نحوه مدیریت او موجب شده است تا بتواند در یک جغرافیای محدود، دویست و بیست ملیت مختلف را در چیدمانی دو میلیونی، گرد هم آورد و استعدادهای آنان را در یک جامعه پویا شکوفا سازد. او همچنین قادر بوده است تا دستاوردهایی نظیر ساخت بزرگترین بندرگاه و بلندترین برج جهان را کسب کند و شهری را برای یک زندگی شاد و مطلوب فراهم کند. این کتاب شرحی بر تجارب و مشق‌های شیخ محمد برای رهبری و موفقیت است. روایتی خود نوشته از فعالیتهای وی برای مبدل شدن به رهبری که وظیفه اصلی خود را فراهم کردن موقعیتی میداند که به شادکامی مردم کشورش منجر شود. این کتاب با گردهم آوردن این تجربیات، ایده ها و افکار منحصر به فرد نقشه مسیر و چشم اندازی قانع کننده را برای تحقق حرفه ای و شخصی ارائه میدهد.

(برگرفته از متن ناشر)

کتاب بارقه های اندیشه

محمد بن راشد آل مکتوم
شیخ محمد بن راشد آل مکتوم (۱۵ ژوئیهٔ ۱۹۴۹) که همچنین به اسم شیخ محمد شناخته می‌شود نخست‌وزیر (رئیس مجلس وزیران) و نایب رئیس امارات متحده عربی و همچنین حاکم دبی است. وی در ۱۵ ژوئیهٔ ۱۹۴۹ در شهر دبی متولد شد. از او به عنوان «معمار دبی نوین» یاد می‌شود.او سومین پسر از چهار پسر راشد بن سعید آل مکتوم است. مادر او شیخه لطیفه بنت حمدان آل نهیان (دختر شیخ حمدان بن زاید آل نهیان، حاکم ابوظبی) است.وی از چهار سالگی به‌طور خصوصی زبان عربی و تعلیمات اسلامی را آموخت. سپس تحص...