کتاب جعبه مقوایی

The Adventure of the Cardboard Box
کد کتاب : 1292
مترجم :
شابک : 978-9646641341
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 170
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1893
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 10
زودترین زمان ارسال : ---

جزو پرفروش ترین کتاب ها و رمان های ایران

معرفی کتاب جعبه مقوایی اثر آرتور کانن دویل

کتاب جعبه مقوایی، مجموعه ای از داستان های کوتاه نوشته ی آرتور کانن دویل است که اولین بار در سال 1893 منتشر شد. روزی گرم در تابستان است و نامه ای از طرف بازرس لستراد به خانه ی شماره ی 221بی در خیابان بیکر فرستاده شده که شرلوک هولمز را از وقوع جنایتی هولناک آگاه می کند. خانم سوزان کوشینگ، زنی سالخورده و منزوی، بسته ای را با محتویاتی ترسناک دریافت می کند: جعبه ای مقوایی که درون آن، دو گوش انسان به چشم می خورد. پلیس در ابتدا تصور می کند که این کار، نوعی شوخی عجیب و تاریک است اما هولمز تصورات دیگری دارد. شرلوک با استفاده از توانایی های خارق العاده اش در استنتاج و دیدن جزئیات، و البته به کمک دکتر واتسون، از خیانتی با عواقبی خونین پرده برمی دارد. آیا هولمز و واتسون باز هم می توانند گره ی پرونده ی دیگری را باز کنند؟

کتاب جعبه مقوایی

آرتور کانن دویل
سر آرتور ایگناتیوس کانن دویل، زاده ی ۲۲ مه ۱۸۵۹ و درگذشته ی ۷ ژوئیه ۱۹۳۰، نویسنده و پزشک اسکاتلندی بود. وی شهرت خود را مدیون خلق شخصیت شرلوک هولمز، کارآگاه خصوصی بسیار مشهور، است.آرتور کانن دویل در ادینبورگ چشم به جهان گشود. پدر وی چارلز دویل فرزند جان دویل و برادر ریچارد دویل بود. پدر وی همانند پدر و برادرش به کار نقاشی مشغول بود. البته عدم موفقیت وی در این رشته سبب شد تا وی به شدت به مشروبات الکلی اعتیاد پیدا کند و در نهایت به خاطر حمله های ناشی از بیماری صرع به آسایشگاه منتقل شود. او فردی ...
نکوداشت های کتاب جعبه مقوایی
It bears witness to the flowering of Arthur Conan Doyle’s genius.
این اثر، گواهی بر نبوغ شکوفنده ی آرتور کانن دویل است.
Barnes & Noble

A timeless work.
اثری جاودان.
Readings

With cases faced by of Sir Arthur Conan Doyle's peerless creation.
با پرونده هایی که مخلوق بی همتای سر آرتور کانن دویل با آن ها رو به رو می شود.
Penguin

قسمت هایی از کتاب جعبه مقوایی (لذت متن)
این ماجرا چه معنایی دارد، واتسون؟ این چرخه ی مصیبت و خشونت و وحشت در خدمت کدام هدف است؟ باید هدفی داشته باشد، در غیر اینصورت تصادف است که بر جهان ما حکم می راند و این غیرممکن است، ولی کدام هدف؟ این همان معضل بزرگ و جادوانه ای است که عقل انسان هرگز نمی تواند پاسخی برای آن بیابد.

دوست عزیز، زندگی بسیار عجیب تر از تمام چیزهایی است که ذهن انسان می تواند ابداع کند. ما جرأت نمی کنیم چیزهایی را که در واقع صرفا مسائلی پیش پا افتاده اند، باور کنیم. اگر می توانستیم دست در دست هم از آن پنجره به بیرون پرواز کنیم، بالای این شهر بزرگ بچرخیم، به آرامی سقف ها را برداریم و دزدانه به چیزهای عجیبی که اتفاق می افتد نگاه کنیم ( به حوادث عجیب، توطئه ها، سوءتفاهم ها، رشته های شگفت انگیز ماجرا که طی نسل ها روی می دهد و به نتایج بسیار عجیبی منتهی می شود ) همه ی داستان ها با قواعد و نتایج پیش بینی شده شان به غایت بی مزه و بی فایده از آب در می آمدند.