کتاب اصول مدیریت بحران در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی

Crisis management principles
کد کتاب : 129225
شابک : 978-9640473184
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 184
سال انتشار شمسی : 1390
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 20 اردیبهشت

معرفی کتاب اصول مدیریت بحران در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی اثر علیرضا نریمان نژاد

در طول 50 سال اخیر صنایع شیمیایی تغییرات زیادی را تجربه نموده و با پیشرفت تکنولوژی، مواد و تجهیزات فعالیت های صنعتی شکل جدیدتری به خود گرفته اند.
افزایش ظرفیت کارخانه های شیمیایی و تاسیس آنها در مجاورت مناطق مسکونی باعث شده تا افراد و تجهیزات گسترده تری در این کارخانه ها مورد استفاده قرار گیرد که در نتیجه شدت و پتانسیل آسیب به افراد و اموال افزایش یافته است.
علاوه بر آن توجه به مسائل زیست محیطی طی سالهای اخیر نیز اهمیت یافته، به طوری که اثرات کارکرد نرمال و بعضا اثرات زیست محیطی این گونه حوادث در صنایع مد نظر قرار خواهد گرفت. اطلاع از این موارد و حوادثی که در صنایع شیمیایی رخ داده باعث گردیده که تعهد مدیران ارشد صنایع به افزایش ضریب ایمنی و ملاحظات زیست محیطی افزایش یابد.
همانطور که اشاره شد افزایش آگاهی های عمومی و بروز حوادث در صنایع فرایندی باعث گردید تا توجه ویژه ای به ارتقاء سطح ایمنی سایت های صنعتی به عمل آید اما با این وجود بروز حادثه اجتناب ناپذیر است و لازم است آمادگی برای مقابله و واکنش در شرایط اضطراری مورد توجه قرار گیرد.
حوادثی که در صنایع رخ می دهد باعث ایجاد تجارب بسیاری در صنعت خواهد شد که در صورت بهره گیری از تجارب آن ها، احتمال بروز حوادث مشابه بسیار پایین خواهد آمد. بنابراین مروری بر مهمترین حوادثی که تاکنون رخ داده می تواند کمک موثری در جهت مطالعه ابعاد و گستردگی حادثه و نقش مدیریت بحران و جایگاه آن در این حوادث ایجاد نماید.
کتاب حاضر با استفاده از مراجع مربوط به اصول آمادگی و واکنش در شرایط اضطراری و تجربه چندین سال مولفین در زمینه صنایع شیمیایی تهیه گردیده است و بطور خلاصه شامل قسمتهای اصلی، پیشگیری، آمادگی، واکنش و عملیات پسا واکنش است.
در تمامی قسمت های کتاب سعی گردیده به صورت علمی و مهندسی اصول مدیریت بحران در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی تشریح گردد و از مراجع معتبری همچون مجموعه Loss Prevention و Guideline CCPS به صورت ویژه استفاده شود.
امید است که این کتاب مرجعی جهت استفاده و بهره برداری مهندسان و پژوهشگران صنایع نفت، گاز و پتروشیمی مورد توجه قرار گیرد.

کتاب اصول مدیریت بحران در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی

دسته بندی های کتاب اصول مدیریت بحران در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی