کتاب در کتابخانه پیدایش خواهی کرد

What You Are Looking For Is in the Library
کد کتاب : 129667
شابک : 978-6004616454
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 248
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2020
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

در کتابخانه پیدایش می کنی
What You Are Looking for is in the Library
کد کتاب : 129548
مترجم :
شابک : 978-6228172040
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 256
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2020
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی در کتابخانه پیدایش می کنی اثر میچیکو آئویاما

«در کتابخانه پیدایش می‌کنی» رمانی نوشته‌ی میچیکو آئویاما است که به موضوع کتاب و مطالعه می‌پردازد. این کتاب به خواننده آموزد که تنفس در هوای کتابخانه و خواندن کتاب‌ها چقدر می‌تواند ما را به ادامه‌ی زندگی امیدوار کند و روزهای خوشی را برایمان به ارمغان آورد؛ چرا که مطالعه قدرت ذهن را بالا می‌برد و تجربه‌های رایگانی را در اختیار ما قرار می‌دهد. هر آدمی بعد از خواندن حتی یک صفحه از یک کتاب، دیگر آن آدم سابق نیست و طرز فکرش تغییر می‌کند. گر چه گاهی اوقات حواسمان از کتاب‌ها و دنیایشان پرت می‌شود و به سرگرمی‌های دیگری مشغول می‌شویم اما کیست که نداند کتاب خواندن هم مثل هر چیز دیگری، باید در برنامه‌ی روزانه‌ی زندگی قرار گیرد و در میان روزمرگی‌ها فراموش نشود.
این داستان یک کتابدار دارد که یک پرسش یکسان را از همه‌‌ی مراجعه کنندگان می‌پرسد؛ پرسشی ساده که روی آن‌ها تاثیر گذاشته و مسیر زندگیشان را تغییر می‌دهد: "دنبال چی می‌گردی؟" این داستان پنج شخصیت دیگر هم دارد که به این کتابخانه مراجعه می‌کنند و هر کدام یک دل مشغولی بزرگ در زندگیشان دارند. کتابدار با معرفی کتاب‌ به این شخصیت‌ها آن‌ها را امیدوار کرده و راه تازه‌ای را به رویشان باز می‌کند. گویی شخصیت‌ها با خواندن این کتاب‌ها صاحب نگرشی نو می‌شوند که می‌تواند در ادامه‌ی مسیر زندگی به کارشان بیاید.
این کتاب به ما یادآوری می‌کند که کتابخانه جادو می‌کند و کتاب اکسیر زندگی‌ است؛ پس نباید قدرت آن را نادیده گرفت. پنج شخصیت را در نظر بگیرید که گمراه و سرگردان از کتابخانه‌ای سر در می‌آورند و کتابدار تنها یک جمله از آن‌ها می‌پرسد اما همین یک جمله باعث می‌شود تا آن‌ها معنای زندگی را دریابند.
این کتاب به بیست زبان دنیا ترجمه شده و در لیست بهترین کتاب‌های سال 2023 تایمز قرار گرفته‌است.

کتاب در کتابخانه پیدایش می کنی

میچیکو آئویاما
میچیکو آئویاما (نویسنده) در سال 1970 در استان آیچی، هونشو، ژاپن به دنیا آمد. پس از دانشگاه، او گزارشگر یک روزنامه ژاپنی مستقر در سیدنی شد و سپس به توکیو بازگشت و به عنوان سردبیر مجله مشغول به کار شد. آنچه شما به دنبال آن هستید در کتابخانه است در فهرست نهایی جایزه کتابفروشان ژاپن قرار گرفت و به پرفروش ترین کتاب ژاپن تبدیل شد. به بیش از بیست زبان ترجمه شده است. آئویاما در یوکوهاما، ژاپن زندگی می کند.