کتاب انسان و اسطوره هایش

Psychology and alchemy
به سوی شناخت ناخودآگاه
کد کتاب : 12962
مترجم :
شابک : 978-9646839588
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 112
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1944
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 45
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

معرفی کتاب انسان و اسطوره هایش اثر کارل گوستاو یونگ

کتاب «انسان و اسطوره هایش» فرضیه یونگ در مورد ناخودآگاه جمعی است. این کتاب با شرح روند و اهداف روان درمانی آغاز می شود.

در این کتاب ، یونگ در مورد ارزیابی مجدد نمادهای کیمیاگری به عنوان ارتباط نزدیک با روند روانکاوی بحث می کند. او با استفاده از چرخه رویاهای یکی از بیماران خود نشان می دهد که چگونه نمادهایی که کیمیاگران استفاده می کنند ، در روان به عنوان بخشی از مخزن تصاویر اساطیری که توسط فرد در حالت رویایی به وجود آمده ، در روان رخ می دهد. یونگ بین کار کیمیاگران و روانپزشکی مدرن پیوندی برقرار می کند.
یونگ در ترسیم این تشابهات ، ماهیت جهانی نظریه خود را در مورد کهن الگو تقویت می کند و استدلالی مشتاقانه درباره اهمیت معنویت در سلامت روان انسان مدرن ارائه می دهد. این کتاب با تصاویر و نقاشی هایی از کیمیاگری و دیگر منابع اسطوره ای مسائل را شرح می دهد.

همچنین در مورد این کتاب جالب است که بیماری که رویاهای او در بخش دوم مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد ، ولفگانگ پائولی فیزیکدان است که می خواهد در مورد ایده هایی مانند اصل اتصال علتی همزمان سازی با یونگ همکاری کند.
در این کتاب به واسطه بررسی هر آنچه بصورت نماد در تصاویر اسطوره ای و جادویی تکرار شده اند، پیوندی برقرار خواهد شد میان الگوهایی از پیش تعیین شده و رویا های ما. عملا رمز رویا ها با این گونه بررسی ها افشا خواهد شد.

کتاب انسان و اسطوره هایش

کارل گوستاو یونگ
کارل گوستاو یونگ، زاده ی 26 جولای 1875 و درگذشته ی 6 جون 1961، روانپزشک، فیلسوف و نویسنده ای سوئیسی بود که به خاطر فعالیت هایش در روانشناسی و ارائه ی نظریاتش تحت عنوان «روان شناسی تحلیلی» شناخته می شود. یونگ در کسویل سوییس متولد شد. او در جوانی مجذوب علم و فلسفه شد و دانشگاه بازل برای تحصیل در رشته ی پزشکی به او بورس داد. یونگ پس از مدتی به عضویت انجمن مناظرات دانشگاه درآمد. او بیش از دو سال در جلسات احضار روح شرکت می کرد چرا که این جلسات را موضوعی برای تحقیقات خود در نظر می گرفت. یونگ دوران ...
دسته بندی های کتاب انسان و اسطوره هایش
قسمت هایی از کتاب انسان و اسطوره هایش (لذت متن)
بخشی از وجودش با شکل و هیپنی دیگر در دنیای گرداگردش نمایانده شده و جون خود موجود زنده ای است، آنچه را ت که در پیرامون خود می بیند آنها را زنده می انگارد. اعتقاد به یکی بودن انسان و جهان، انسان گونه انگاری و زنده پنداری پدیده های هستی تانبری در پای، پایدار و ماندگار در ذهن و فرهنگ آدمی به جای نهاده است. م ا در واقع این باور و دیگر باورهای اسطوره ای با گذر زمان به تدریج به ژرفای باریک و تاریک ناخود آگاه انسان اسطوره اندیش ی راه می یابد و بخشی از گنجینه عظیم نیروهای روانی اش می شود انسان و جهان در نمود از یک «بودند، انسان فشرده ای از جهان است و جهان گستره ای از انسانها بازتاب این باور در ادبیات ایران و جهان فراوان دیده می شود در نوشته های کریستین آندرسن نویسنده دانمارکی طبیعت بی جان به صورت جاندار، و جانوران متکلم با رفتاری انسانی ظاهر می شوند.