کتاب آفتاب گردان های کور

The Blind Sunflowers
کد کتاب : 129719
مترجم :
شابک : 978-6227425116
قطع : جیبی
تعداد صفحه : 163
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2004
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب آفتاب گردان های کور اثر آلبرتو مندس

آفتاب گردان های کور روایت شکست خوردگان جنگ داخلی اسپانیا در سده بیستم است. روایتی که در آن سروان کارلوس آلگریا در روز پیروزی خود را به ارتش دشمن تسلیم می کند چراکه معتقد است در جنگ هر دو طرف مغلوب اند؛ جوانک شاعر پیشه گیرافتاه در کوه های مرزی برف الود ناگزیر است از نوزادی کم رمق مراقبت کند؛ معلم موسیقی محکوم به اعدام در سلول های مالامال از سربازان جمهوری خواه برای زنده ماندن به دروغ و ریاکاری پناه می آورد و النای زیبا برای نجات جان خانواده اش در برابر وسوسه های زمینی کشیشی سرگردان میان کفر و ایمان دست و پا میزند
در آفتاب گردان های کور که برنده جایزه ملی ادبیات و جایزه منتقدان کاستیل در سال ۲۰۰۵ بوده است فاتح و مغلوب ناگزیرند تا پایان عمر در سایه وحشت فاشیسم و تلخ کامی و کابوس جنگ زندگی کنند؛ جنگی که نقشی در آغازش نداشته اند.

کتاب آفتاب گردان های کور

آلبرتو مندس
آلبرتو مندز (زاده 27 اوت 1941 - درگذشته 30 دسامبر 2004) رمان‌نویس اسپانیایی بود. او از دانشگاه Complutense de Madrid فارغ التحصیل شد و در انتشارات کار کرد. رمان Los girasoles ciegos او برنده جوایز متعددی از جمله جایزه سنتنیل (2004)، جایزه منتقدان و جایزه ملی ادبیات در سال 2005 شد. این رمان توسط نیک کایستور با عنوان آفتابگردان کور به انگلیسی ترجمه شد. همچنین فیلمی به نام آفتابگردان های کور ساخته شد.