کتاب بابل

Babel, or the Necessity of Violence
یا ضرورت اعمال خشونت (تاریخچه ای محرمانه از انقلاب مترجمان آکسفورد)
کد کتاب : 129834
مترجم :
شابک : 978-6001828492
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 752
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2022
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب بابل اثر آر اف کوانگ

کتاب «بابل» نوشته‌ی آر. اف. کوانگ است. این رمان در سال 2022 در لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز قرار گرفت و به عنوان کتاب سال بریتانیا در بخش ادبیات داستانی برنده جایزه نبولا در سال ۲۰۲۲ شد. نویسنده در رمان «بابل» در پی مرتبط ساختن اسطوره‌ها و نشانه‌های کهن به دنیای مدرن است. کوانگ در این رمان به موضوع قدرت‌طلبی کشورهای جنگ‌طلب در دنیای مدرن می‌پردازد که با استفاده از گسترش و برتری‌جویی زبان این کار را انجام می‌دهند.
داستان «بابل» درباره‌ی رابین سویفت است که پدر و مادری چینی دارد اما در انگلستان زندگی می‌کند. او دانشجوی مترجمی زبان در دانشگاه آکسفورد انگلیس است. رابین سویفت شخصیت اصلی این داستان در آکسفورد با چند دانشجو از کشورهای دیگر آشنا می‌شود و به یادگیری زبان‌های مختلف می‌پردازند. او در جریان این آشنایی به عضویت موسسه‌ی سلطنتی ترجمه با نام «بابل» درمی آید. بابل در ظاهر مرکز جهانی ترجمه است اما فعالیت دیگری که در این مرکز انجام می‌شود نقره‌کاری است. در این رمان نقره‌کاری هنری است که به تبدیل شدن انگلستان به کشوری قدرتمند کمک کرده‌است. سویفت در ادامه ناخواسته به عضویت انجمنی مخفی به نام هرمس در می‌آید که آن هم در جهت گسترش اهداف سلطه‌گرایانه انگلستان فعالیت می‌کند.
«بابل» در اساطیر نام زیگوراتی (برج) در جنوب شهر بغداد است و براساس افسانه‌ها گفته می‌شود که زیگورات بابل منشا تشکیل زبان‌های مختلف در سراسر جهان بوده‌است. نام «بابل» در تورات هم آمده و هدف نویسنده‌ی رمان «بابل» در استفاده از اسطوره‌ی برج بابل تاکید بر این موضوع است که زبان در عصر حاضر به یکی از نشانه های قدرت‌طلبی کشورها تبدیل شده‌است. در رمان «بابل»، کوانگ بررسی می‌کند که چگونه زبان می‌تواند منبع وحدت و تفرقه باشد و قادر است شکاف‌های فرهنگی را پر کند یا به درگیری‌ها دامن بزند. در این رمان برج بابل به عنوان نمادی قوی از این دوگانگی عمل می‌کند.

کتاب بابل

آر اف کوانگ
ربکا اف کوانگ نویسنده فانتزی چینی-آمریکایی است. اولین رمان او، جنگ تریاک، در سال 2018 منتشر شد، و پس از آن دنباله جمهوری اژدها در سال 2019 منتشر شد. کوانگ به همراه نامزد نهایی، برنده جایزه کامپتون کروک، جایزه کرافورد و جایزه حیرت انگیز 2020برای جوایز Nebula ، Locus و World Fantasyبهترین نویسنده جدید است.