کتاب مشت مالچی عارف

The Mystic Masseur
کد کتاب : 1301
مترجم :
شابک : 978-9643113599
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 280
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 1957
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

وی. اس. نیپال برنده ی جایزه ی نوبل ادبیات سال ۲۰۰۱

فیلمی بر اساس این کتاب در سال 2001 ساخته شده است.

معرفی کتاب مشت مالچی عارف اثر وی اس نیپال

کتاب مشت مالچی عارف، رمانی نوشته ی وی. اس. نیپال است که اولین بار در سال 1957 وارد بازار نشر شد. نیپال در این رمان طنزآمیز و فوق العاده مبتکرانه که اولین اثر او نیز به حساب می آید، به ماجرای عجیب مردی به نام گانش رامسومر می پردازد. گانش، معلمی نه چندان موفق و مشت و مال دهنده ی فقیر روستا است که با گذر زمان به عارفی مورد احترام، کارآفرینی موفق و محبوب ترین سیاست مدار در ترینیداد تبدیل می شود. جالب است که مشت و مال چی ها در دهه ی 1940 در ترینیداد، نقش پزشکان و متخصصان درمانی کنونی را ایفا می کردند. کتاب مشت مالچی عارف، اثری هوشمندانه، بامزه و سرشار از مناظر، صداها و به طور کلی حال و هوای روستاهای خاکی ترینیداد است و توانایی های نیپال را در خلق داستانی به یاد ماندنی و تفکربرانگیز به رخ می کشد.

کتاب مشت مالچی عارف

وی اس نیپال
سر ویدیادار سوراژپراساد نیپال، زاده ی 17 آگوست 1932، نویسنده ی انگلیسی برنده ی جایزه ی نوبل است که در ترینیداد به دنیا آمده است.او دومین فرزند خانواده است و به گفته ی خودش، علاقه ی پدر به نویسندگان و حرفه ی نویسندگی، باعث ایجاد اولین علاقه ها و انگیزه ها برای نویسنده شدن در او بوده است. نیپال که در تحصیل بسیار موفق بود، از طرف دولت ترینیداد، بورس تحصیلی شد تا به انتخاب خودش در یکی از مراکز آموزش عالی در بریتانیا به آموختن دانش ادامه دهد. او دانشگاه آکسفورد را برگزید و در آن جا بود که اولین تل...
نکوداشت های کتاب مشت مالچی عارف
One of the few contemporary writers of whom we can speak in terms of greatness.
یکی از معدود نویسندگان معاصر که می توان از او به بزرگی یاد کرد.
Newsday Newsday

Naipaul’s writing is clean and beautiful, and he has a great eye for nuance.
نثر نیپال، سرراست و زیبا است و او توجه ویژه ای به ظرافت ها دارد.
Atlantic Monthly Atlantic Monthly

Lavishly inventive.
فوق العاده مبتکرانه.
Barnes & Noble

قسمت هایی از کتاب مشت مالچی عارف (لذت متن)
قرار بود بعدها در سراسر کارائیب جنوبی به شهرت و افتخار برسد؛ قرار بود قهرمان خلق و بعد نماینده بریتانیا در لیک ساکسس بشود. امااولین بار که دیدمش هنوز مشت مالچی سختکوشی بود، زمانی که مزد مشت مال در ترینیداد ده پنی بیشتر نبود. این حرف ها مال زمانی است که تازه جنگ شروع شده بود و من هنوز شاگرد مدرسه بودم. با توپ و تشر مرا بردند بازی فوتبال و توی همان دور اول بازی لگد سختی به ساق پایم زدند که چند هفته زمین گیرم کرد.

مادرم می گفت: «می دانم تو ترینیداد چه دکترهایی هست. این ها کاری ندارند جز این که دو سه نفر را پیش از صبحانه بکشند.»