کتاب تاملاتی درباره آمریکا

Reflections on America
توکویل، وبر، آدورنو در ایالات متحده
کد کتاب : 130152
مترجم :
شابک : ‫‭978-6225771093
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 144
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2005
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب تاملاتی درباره آمریکا اثر کلاوس افه

«تاملاتی درباره آمریکا» در ۵ فصل به موضوعات مختلفی می‌پردازد؛ از جمله می‌توان به «الکسی دو توکویل یا جباریت طبقه متوسط»، «ماکس وبر: مسیرهای فرار آمریکایی از قفس آهنین؟»، «تئودور آدورنو: صنعت فرهنگ و دیگر دیدگاه‌های قرن آمریکایی» و «ایالات متحده در قرن بیست و یکم: سنت‌های جامعه‌پذیری مذهبی و مبارزه با شر» اشاره کرد.
در پشت جلد کتاب اینطور آمده است: «کلاوس اوفه در کنار اکسل هونت از پرچم‌داران نسل سوم مکتب فرانکفورت است. وی دکترای خود را از دانشگاه فرانکفورت و شایستگی خود را در دانشگاه کنستانز دریافت کرد. این آکادمیسین چپ‌گرای آلمانی که از شاگردان مهم یورگن هابرماس بوده، افاداتی اساسی برای درک روابط بین دموکراسی و سرمایه‌داری داشته است. کارهای اخیر او بر روی اقتصادها و کشورهای در حال گذار به دموکراسی متمرکز شده و همچنین مطالعات گسترده‌ای بر روی مفهوم دولت و مدرنیته داشته است».

کتاب تاملاتی درباره آمریکا

کلاوس افه
کلاوس افه (زاده 16 مارس 1940 در برلین) یک جامعه شناس سیاسی با گرایش مارکسیستی است. او دکترای خود را از دانشگاه فرانکفورت و مهارت خود را در دانشگاه کنستانز دریافت کرد. در آلمان، کرسی‌های علوم سیاسی و جامعه‌شناسی سیاسی را در دانشگاه‌های بیله‌فلد (1975-1989) و برمن (1989-1995) و همچنین در دانشگاه هومبولت برلین (1995-2005) بر عهده داشته است. او به عنوان همکار و استاد مدعو در موسسات مطالعات پیشرفته در استنفورد، پرینستون، و دانشگاه ملی استرالیا و همچنین دانشگاه هاروارد، دانشگاه ...