کتاب اقتصاد خوردنی

Edible Economics
جهان به روایت یک اقتصاددان شکمو
کد کتاب : 130242
مترجم :
شابک : ‏‫‬‬‮‭978-6222345525
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 252
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2022
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب اقتصاد خوردنی اثر ها جون چانگ

کتاب «اقتصاد خوردنی» کتابی متفاوت و جذاب در حوزه‌ی اقتصاد است که با زبانی ساده و شوخ طبعانه، اصول و نظریه‌های اقتصادی را با استفاده از نمونه‌هایی از تاریخ و فرهنگ غذا در سراسر دنیا شرح می‌دهد. نویسنده‌ی این کتاب "ها جون چانگ" اقتصاددان مشهور و استاد دانشگاه کمبریج است که بیش از ۱۰ کتاب در زمینه‌ی اقتصاد به چاپ رسانده و جوایز زیادی را کسب کرده است. او در این کتاب به خواننده آموزش می‌دهد که چگونه با نگاه کردن به جهان از طریق چشم یک اقتصاددان گرسنه، به فهم بهتری از پدیده‌های اقتصادی دست یابد و از خطاهای رایج در این زمینه جلوگیری کند.
کتاب «اقتصاد خوردنی» شامل ۲۳ فصل است که هر یک به یک مسئله اقتصادی مربوط به غذا می پردازد. برخی از مسائلی که در این کتاب مورد توجه قرار گرفته اند، عبارتند از: رابطه ی بین شکلات و دوران پساصنعتی، رابطه ی بین بامیه و کاپیتالیسم، رابطه ی بین سوشی و افزایش تجارت جهانی و...
در هر فصل، نویسنده با ارائه تجربه‌های شخصی و تاریخی خود از غذاهای متنوع، به تحلیل عوامل اقتصادی، سیاسی، تاریخی، و فرهنگی که در شکل دادن و تغییر آن ها نقش داشته‌اند، می‌پردازد. او با بهره‌گیری از داده‌ها، آمار و منابع موثق، حرف‌های خود را با مدرک و استنتاج های قاطع تأیید می‌کند. او همچنین با بررسی و انتقاد از برخی از نظریه‌ها و فرضیات متداول در اقتصاد، به نقد و ارزیابی چالش ها و مسائل موجود در این حوزه می‌پردازد. ها جون چانگ، با زبانی ساده و روان، مبانی پیچیده و تخصصی را به خواننده شرح می‌دهد و با افزودن جملات شوخ طبع و داستان های جالب، خواندن کتاب را برای خواننده دلنشین می‌کند.
کتاب اقتصاد خوردنی یک کتاب آموزنده و سرگرم کننده است که به هر کسی که علاقه‌مند به یادگیری اقتصاد و غذا است، پیشنهاد می‌شود. این کتاب به خواننده کمک می کند تا با نگاه کردن به جهان از طریق چشم یک اقتصاددان گرسنه، به فهم بهتری از پدیده های اقتصادی دست یابد و از خطاهای رایج در این زمینه جلوگیری کند.

کتاب اقتصاد خوردنی

ها جون چانگ
ها جون چانگ (زادهٔ ۷ اکتبر ۱۹۶۳) یک اقتصاددان اهل کره جنوبی است. وی یکی از افراد برجسته در نگرش اقتصاد دگراندیشانه است که سعی در پیوند آن با اقتصاد مارکسیستی دارد. وی پس از فارغ‌التحصیلی در دانشکده اقتصاد دانشگاه ملی سئول، در دانشگاه کمبریج در رشته توسعه اقتصاد سیاسی فارغ‌التحصیل شد. آثار و مقالات او بیشتر متأثر از نوشته‌های اقتصاد دانانی همچون گونار میردال، کارل مارکس، فریدریش آوگوست فون هایک، جان کینز و فریدریش لیست است.