کتاب مدرسه ای برای آبروریزی

The School for Scandal
کد کتاب : 13034
مترجم :
شابک : 9786009720798
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 159
سال انتشار شمسی : 1395
سال انتشار میلادی : 1777
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب مدرسه ای برای آبروریزی اثر ریچارد برینزلی شریدان

مدرسه ای برای آبروریزی نمایشنامه ای که هنوز هم مورد توجه بسیاری از افراد است و به عنوان یکی از بهترین کمدی های رفتار انگلیسی شناخته می شود.
این کمدی دو پلات(طرح) اصلی دارد: یکی شامل تلاش های سر الیور سرفیس برای کشف شایستگی های دو برادرزاده اش ، و دیگری راهبردهای لیدی اسنروول برای به دام انداختن هم برادرزاده ها و هم لیدی تیزل در طراحی هایش است. هر دو پلات به شکلی درخشان به هم می پیوندند.یکی از مشهورترین ها در تئاتر.

«مدرسه ای برای آبروریزی» نمایشنامه ای است که رفتار طبقه اشرافی لندن قرن هجدهم را، به سخره می گیرد.آن هم در دورانی که تئاتر انگلستان پر بود از مضامین اخلاقی شریدان به تمسخر کسانی می پردازد که به تماشای آن تئاترهای اخلاق گرا می نشینند اما در خلوت آن کار دیگر می کنند. ، شریدان با موقعیت های خنده داری که ایجاد می کند کاستی شخصیت ها را آشکار می کند و به تمسخرمی گیرد.

مدرسه ای برای آبروریزی نه تنها تسلط شریدان در مکانیک کمدی صحنه را آشکار می کند ، بلکه همچنین فراست او را به خاطر گفتگوی شوخ طبعانه و لذت آشکار به کمرنگ کردن تأثیر و تظاهر اشرافی های لندن در دهه 1770را نشان می دهد. جذابیت همیشگی آن باعث می شود یکی از پر استقبال ترین کلاسیک های تئاتر امروی و یکی از لذت بخش ترین آثار برای خواندن باشد.

کتاب مدرسه ای برای آبروریزی