کتاب اکتشافات قطبی

Polar Explorations
کد کتاب : 131191
مترجم :
شابک : 978-6220405139
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 112
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2011
نوع جلد : سلفونی
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب اکتشافات قطبی اثر دان ناردو

کتاب «اکتشافات قطبی» نوشتهٔ دان ناردو، شرحی جامع از تاریخچهٔ اکتشافات قطب‌های شمال و جنوب است. قطب‌های شمال و جنوب که یکی از کمترشناخته‌شده‌ترین نقاط جهان هستند، قرن‌هاست که ذهن دانشمندان، ماجراجویان و مردم عادی را به خود مشغول کرده‌اند. منابع طبیعی فراوان ازجمله نفت خام و امکان اکتشافات علمی جدید در قطب‌های شمال و جنوب و رقابت برای شناخت آن‌ها در زمان‌های مختلف، باعث شده است که بسیاری از کشورها با عجله برای اعمال کنترل بر این مناطق ادعاهای سیاسی مطرح کنند. این کتاب جامع، گزارش‌های مفصلی از اکتشافات بزرگ قطبی، کشمکش‌های سیاسی و دست‌آوردهای علمی در تلاش برای نقشه‌برداری و مهار قطب شمال و قطب جنوب ارائه می‌دهد. کتاب شامل بحث‌هایی دربارهٔ رقابت برای تسلط بر قطب شمال، تقلا برای اکتشاف قطب جنوب در آغاز قرن بیستم، تکامل فنآوری علمی و تاثیر آن بر تحقیقات در محیط خشن و روندهای تحقیقات قطبی در دوران مدرن می‌باشد.
همچنین نویسنده با زبانی ساده و در عین‌حال علمی، به بررسی سفرهای اکتشافی پیشگامانی چون آموندسن، اسکات و شکلتون می‌پردازد. او جزئیاتی از مسیرهای طی شده، شرایط سخت آب و هوایی، روش‌های مورد استفاده و مشکلات به‌جامانده را توضیح می‌دهد. علاوه‌بر جنبه‌های تاریخی، به دستاوردهای علمی این سفرها نیز می‌پردازد.
این کتاب برای علاقه‌مندان به جغرافیا و تاریخ اکتشافات علمی، بسیار جذاب خواهد بود.

کتاب اکتشافات قطبی

دان ناردو
دان ناردو متولد 22 فوریه 1947 ، مورخ ، آهنگساز و نویسنده آمریکایی است. وی با نزدیک به چهارصد و پنجاه کتاب منتشر شده ، یکی از پرکارترین نویسندگان در ایالات متحده و یکی از برجسته ترین نویسندگان آثار تاریخی کودکان و نوجوانان است.