کتاب فرزندان امام علی (ع)

Children of Imam Ali
کد کتاب : 131305
شابک : ‏‫‬‮‭978-9640021644
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 454
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب فرزندان امام علی (ع) اثر مرضیه محمدزاده

امیرالمومنین(ع) از فاطمه (س) چهار فرزند داشت و از دیگر همسران خود که پس از شهادت حضرت فاطمه(س) با آنان ازدواج کرد، نیز بیش از بیست فرزند به جهان عرضه کرد، اگرچه همة آنان فرزندان تربیت‌یافتة محیط رسالت و امام علی(ع) بودند، لیکن نسل رسول‌الله(ص) و ذریة آن بزرگوار که در نزد ما شیعیان به سادات مشهورند، از دو پسر بزرگوار آن حضرت، امام حسن و امام حسین(ع) در جهان گسترش یافتند. بنابراین اصالت سادات از طریق حسنین؟عهما؟ به فاطمه(س) می رسد و از طریق آن حضرت به رسول‌الله(ص).
فرزندان امیرالمومنین(ع؟) چه از فاطمه(س)و چه از دیگر همسران او، همگی سرچشمه های خیر و برکت برای بشریت و جریان آب زندگی در سراسر تاریخ انسانیت بوده اند و هستند.
کتاب حاضر در دو فصل به خوانندگان گرامی تقدیم می‌گردد: در فصل اول به زندگانی فرزندان امام علی(ع) از فاطمه(س) می‌پردازیم و در فصل دوم زندگانی فرزندان امام از سایر همسران آن حضرت به‌طور جداگانه واکاوی و بررسی می‌شوند.

کتاب فرزندان امام علی (ع)

مرضیه محمدزاده
مرضیه محمدزاده متولد 28 بهمن ماه سال 1337 در اهواز ، نویسنده و پژوهشگر ایرانی است که بسیاری از آثارش در موضوع امام حسین (ع) نوشته شده است.تحصیلات محمدزاده در رشته تاریخ و تمدن ملل اسلامی تا مقطع کارشناسی ارشد ادامه یافت و پایان نامه خود را با عنوان “زندگی و نقش ام سلمه در تاریخ اسلام” ارائه کرد. از سال 1375 کار تحقیق و پژوهش درباره زندگی امام سوم شیعیان حضرت اباعبدالله الحسین ‌(ع) را شروع کرد و در طول پنج سال این کار تحقیقی را به پایان رساند.دکترای وی در رشته فیلولوژی (مردم&z...