کتاب تاریخ فلسفه اخلاق (سه جلدی)

The Oxford Handbook of the History of Ethics
  • 1,300,000 تومان
  • تمام شد ، اما میاریمش 😏
  • انتشارات: هرمس هرمس
    نویسنده:
کد کتاب : 131341
مترجم :
شابک : 978-600-456-326-8
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 537
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2013
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---
تعداد جلد : 3

معرفی کتاب تاریخ فلسفه اخلاق (سه جلدی) اثر راجر کریسپ

کتاب «تاریخ فلسفۀ اخلاق»، از مجموعه راهنماهای دانشگاه آکسفورد است که هر فصل آن توسط متخصص مربوطه، به سرپرستی راجر کریسپ نوشته شده و در فارسی در سه جلد چاپ و منتشر گردیده است. این کتاب، تاریخ فلسفه را به‌شکل مختصر، کوتاه و سرسری بیان نمی‌کند، بلکه راهنمایی جامع برای پژوهشگران و علاقه‌مندان به فلسفۀ اخلاق محسوب می‎‌شود تا آن‌ها را برای فحص و پژوهش‌های بعدی آماده کند. همچنین با اینکه هر فصل را نویسنده‌ای متمایز نوشته است، به‌دلیل وجود یک ویراستار ثابت، کتاب همچنان تمامیت و هماهنگی خود را حفظ کرده است و در عین‌حال، خواننده با مجموعه مقالاتی تخصصی در مورد نظریه‌های اخلاقی هر فیلسوف مواجه می‌شود. با این اوصاف، هدف راجر کریسپ از چاپ این مجموعه، آشنایی مقدماتی با مباحث فلسفۀ اخلاق در یک وجهه نظر تاریخی و موضوعی و مشخص کردن ارتباط آن‌ها با مباحث معاصر فلسفۀ اخلاق است.
به‌طور کلی، کتاب شامل شش بخش است که بر‌مبنای دوره‌های تاریخی تقسیم‌بندی شده است و هر بخش شامل چندین مقاله است. بخش اول مربوط به فلسفۀ اخلاق در یونان باستان است. بخش دوم به فلسفۀ اخلاق در قرون‌وسطی مربوط می‌شود. در بخش سوم مباحث اخلاقی سال‌های اولیه دورۀ مدرن، یعنی قرن‌های چهاردهم تا هفدهم میلادی بررسی می‌شود. در بخش چهارم کتاب، خواننده با فلسفه‌های اخلاق در قرون هجدهم و نوزدهم آشنا می‌گردد. بخش پنجم به مناقشات اخلاقی قرن بیستم تا دوران معاصر پرداخته می‌شود و در فصل آخر مجموعه، نوشته‌هایی با محوریت موضوعی قرار گرفته است. بخش‌های این کتاب به گونه‌ای طراحی شده‌اند که هر شخصی بتواند بدون مراجعه به مطالب قبلی، با توجه به دغدغه و پرسش خود، به مطالعه راجع‌به موضوع مورد نظر خود بپردازد و برای مطالعات آتی با انبوهی از منابع معتبر آشنا شود. با این اوصاف، این کتاب بیشتر برای دانشجویان و پژوهشگران می‌تواند مفید واقع گردد و البته علاقه‌مندان و خوانندگان عمومی نیز می‌توانند بهرۀ خود را از آن ببرند.

کتاب تاریخ فلسفه اخلاق (سه جلدی)

راجر کریسپ
راجر کریسپ همکار اوهیرو و مدرس فلسفه در کالج سنت آن، آکسفورد، و استاد فلسفه اخلاق در دانشگاه آکسفورد است. او در رشته کلاسیک و فلسفه در دانشگاه آکسفورد آموزش دید، جایی که او تمام دوران تحصیلی خود را به جز سال تحصیلی 2010-2011 گذرانده است، زمانی که وی استاد مدعو در دانشگاه بوستون بود. او یکی از ویراستاران Ethics و یکی از اعضای کمیته تحلیل است. او در حال حاضر مشغول کار بر روی کتابی درباره روش های اخلاق هنری سیدگویک است.