کتاب اختلال وسواس اجباری؛ آزاردهنده یا مهمان؟

Pests or Guests?
کتاب کار برای درمان اختلال وسواس اجباری در کودکان
  • 15 % تخفیف
    50,000 | 42,500 تومان
  • موجود
  • انتشارات: نوشته نوشته
    نویسنده: ماری انگلرت
کد کتاب : 131343
شابک : 978-6003862791
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 88
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 19 اردیبهشت

معرفی کتاب اختلال وسواس اجباری؛ آزاردهنده یا مهمان؟ اثر ماری انگلرت

اختلال “وسواس فکری اجباری” از اختلال‌های مهم و شایع در روان‌پزشکی است. علائم این اختلال، اغلب بی‌سروصدا و پنهانی در کودکان ظاهر می‌شود و ممکن است با مشکلات رفتاری اشتباه گرفته شود.
در این نوع اختلال، کودکان از انجام کارهای معمول روزانه و حتی فعالیت‌های مورد علاقه‌شان خودداری می‌کنند. در مقابل، به افکار ناخواسته‌ای که ذهن‌شان را تحت فشار قرار داده است، پاسخ می‌دهند. برای رهایی از این فشار و اضطراب ناشی از افکار ناخواسته، فعالیت‌هایی را به طور مکرر و با تعداد دفعات عجیب انجام می‌دهند.
این افکار منفی و ناخواسته حتی پدر، مادر و اعضای خانواده را هم تحت تأثیر قرار می‌دهد. از این رو آنها هم به نوعی سعی در برقراری آرامش کودک خود دارند و در انجام این‌گونه فعالیت‌ها تا حد توان با فرزندشان همراهی می‌کنند.
این کتاب سعی دارد به معرفی شیوه‌ی نوینی در نگرش و برخورد با اختلال وسواس اجباری بپردازد. در این شیوه به جای اینکه افکار ناخواسته‌ی اختلال وسواس اجباری را به عنوان آزاردهنده تصور کنند، بدون اینکه افکار را حذف کنند، آنها را به عنوان مهمان درنظر می‌گیرند، به‌گونه‌ای که کودکان در کنار این افکار به فعالیت‌های مورد علاقه خود می‌پردازند.
با کمک تمرین‌هایی که در این کتاب مطرح شده است، تغییر نگرش صورت خواهد گرفت. کودک می‌تواند بر فعالیت‌های مورد علاقه خود و آنچه برای او اهمیت بیشتری دارد؛ تمرکز کند و در نتیجه کمتر به کارهایی که اختلال وسواس اجباری از او می‌خواهد، بپردازد.
این کتاب برای مشاوران مراکز تخصصی مفید و کارا می‌باشد. به طوری‌که با انجام تمرین‌های مطرح شده به صورت گام به گام می‌توانند با مراجع پیش بروند و به نتیجه مطلوب برسند.

کتاب اختلال وسواس اجباری؛ آزاردهنده یا مهمان؟

دسته بندی های کتاب اختلال وسواس اجباری؛ آزاردهنده یا مهمان؟