کتاب بازار آزاد و دشمنان آن

The Free Market and Its Enemies
شبه علم سوسیالیسم و تورم
کد کتاب : 131485
مترجم :
شابک : 978-6002539502
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 216
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2017
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

بازار آزاد و دشمنان آن
The Free Market And Its Enemies
کد کتاب : 132044
مترجم :
شابک : ‫‬‭978-6225286184
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 200
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2004
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب بازار آزاد و دشمنان آن اثر لودویگ فون میزس

«بازار آزاد و دشمنان آن: شبه علم، سوسیالیسم و تورم» نوشته‌ی لودویگ فون میزس، به‌عنوان یک دفاع فکری قدرتمند از اصول بازار آزاد و نقدی قوی از ایدئولوژی‌هایی است که آنها را به چالش می‌کشد. این کتاب که یک اثر اساسی در حوزه‌ی اقتصاد است، کاوشی قانع‌کننده در پیچیدگی‌های نیروهای بازار است، تصورات غلط پیرامون سرمایه‌داری را از بین می‌برد و به مخالفان فکری می‌پردازد که در طول تاریخ به‌دنبال تضعیف آن بوده‌اند.
برای خواننده‌ای که علاقه‌ی شدیدی به نظریات اقتصادی دارد و تشنه‌ی سختگیری فکری است، کار فون میزس چراغی از وضوح در منظره‌ای است که اغلب توسط لفاظی‌های ایدئولوژیک پوشیده شده است. این کتاب که توسط یکی از چهره‌های برجسته مدرسه اقتصاد اتریش نوشته شده است، با اصول اصلی سرمایه‌داری بازار آزاد درگیر است، مکانیسم‌های آن را تشریح می‌کند و توانایی بی‌نظیر آن در پرورش رفاه و آزادی فردی را نشان می‌دهد.
«بازار آزاد و دشمنان آن» به کاوش در مغالطه‌های نظریه‌های اقتصادی شبه علمی می‌پردازد که در برخی مواقع، اصول بنیادی سرمایه‌داری بازار آزاد را تحت‌الشعاع قرار داده‌اند. فون میزس با دقت این باورهای غلط را از بین می‌برد و به خوانندگان درک روشنی از عملکرد پیچیده‌ی بازار و پیامدهای ناخواسته مداخلاتی که از اصول بازار آزاد منحرف می‌شود، ارائه می‌دهد.
این کتاب برای خواننده‌ای با کنجکاوی فکری که مایل است در دنیای پیچیده‌ی اندیشه اقتصادی حرکت کند، طراحی شده است. سبک نوشتاری فون میزس هم قابل دسترس و هم معتبر است و مفاهیم اقتصادی را بدون قربانی کردن عمق آن قابل درک می‌کند. خوانندگانی که به‌دنبال دفاعی جامع و مبتنی‌بر شواهد از بازار آزاد در برابر ایدئولوژی‌های اقتصادی مختلف، مانند سوسیالیسم و تورم هستند، این اثر را نه تنها آموزنده، بلکه از نظر فکری نیز محرک خواهند دید.

کتاب بازار آزاد و دشمنان آن

لودویگ فون میزس
لودویش هاینریش الدر فن میزس (۱۸۸۱–۱۹۷۳) (Ludwig Von Mises) فیلسوف، اقتصاددان مکتب اتریش و لیبرال کلاسیک بود. او از چهره‌های برجسته مکتب اتریشی تفکر اقتصادی شد و بیش از همه به خاطر کارهایش در زمینه کنش‌شناسی شناخته می‌شود. او در ۱۹۴۰ در هراس از اشغال سوییس به دست رایش آلمان به ایالات متحده مهاجرت کرد. او بر جنبش لیبرترین در ایالات متحده در میانه قرن بیستم تأثیر قابل توجهی گذاشت.او را بیش از همه برای نوشتن کتاب‌های تئوریک تأثیرگذاری چون کنش انسانی، سوسیالیسم، نظریه و ت...