کتاب یک سفر درمانی

A Therapeutic Journey: Lessons from the School of Life
درس هایی از مدرسه زندگی
  • 10 % تخفیف
    240,000 | 216,000 تومان
  • موجود
  • انتشارات: خوب خوب
    نویسنده:
کد کتاب : 131499
مترجم :
شابک : 978-6227543971
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 320
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2023
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب یک سفر درمانی اثر آلن دوباتن

کتاب «یک سفر درمانی: درس‌هایی از مدرسه زندگی» اثر آلن دوباتن، فیلسوف و نویسنده‌ی سرشناس سوئیسی، مجموعه‌ای از مقالات و تأملات او درباره‌ی مسائل روزمره‌ی زندگی و چگونگی به کار بستن بینش‌های فلسفی و روان‌شناختی در مواجهه با آن مسائل است.
دوباتن در این کتاب، با نثری طنزآمیز و آموزنده، به موضوعاتی چون عشق، کار، سفر، تکنولوژی، خودشناسی و معنای زندگی می‌پردازد. هر فصل کتاب به یکی از این موضوعات اختصاص دارد و شامل مجموعه‌ای از مقالات کوتاه و تأمل‌برانگیز است. برای مثال، در فصل مربوط به عشق، نویسنده به بررسی کلیشه‌های رایج درباره‌ی عشق رمانتیک می‌پردازد و ایده‌های جایگزینی برای درک واقع‌بینانه‌تر از رابطه زوجین ارائه می‌دهد. یا در بخش مربوط به کار، ضمن نقد فرهنگ معاصر کار و موفقیت، بر اهمیت یافتن معنا و رضایت درونی در حرفه تأکید می‌کند.
شیوه‌ی استدلال دوباتن اغلب از این قرار است که ابتدا تصورات و عادت‌های ذهنی رایج ما را به چالش می‌کشد، سپس با استفاده از آموزه‌های فلاسفه و متفکران بزرگ، راه‌حل‌هایی عملی و دیدگاه‌هایی بدیل پیشنهاد می‌کند. هدف او کمک به خواننده برای رهایی از قید الگوهای فکری محدودکننده و دستیابی به زندگی معنادارتر است.
از دیگر ویژگی‌های برجسته‌ی کتاب، لحن صمیمی و توأم با همدلی نویسنده است. دوباتن با استفاده از تجربیات و مثال‌های شخصی، ارتباطی نزدیک و انسانی با خواننده برقرار می‌کند.
«یک سفر درمانی» کتابی است که دغدغه‌های بنیادین انسان مدرن را با نگاهی فلسفی، اما عمیقا کاربردی مورد کند‌و‌کاو قرار می‌دهد. خواندن آن به همه کسانی که در پی شناخت ژرف‌تر خویشتن و دستیابی به حکمت زندگی هستند، توصیه می‌شود.

کتاب یک سفر درمانی

آلن دوباتن
آلن دوباتن، زاده ی 20 دسامبر 1969، نویسنده ی سوییسی/انگلیسی است.دوباتن در زوریخ به دنیا آمد. پدرش که در مصر به دنیا آمده بود، به سوییس مهاجرت کرد و از موسسان یک شرکت سرمایه گذاری شد و بعد از آن، ثروت هنگفتی به دست آورد. او یک خواهر دارد و دوازده سال اول زندگی اش را در سوییس گذرانده است.دوباتن برای تحصیل، به مدرسه ای شبانه روزی در آکسفورد فرستاده شد و زبان انگلیسی را آموخت. او در رشته های تاریخ و فلسفه تحصیل کرد و مقطع دکتری را در رشته ی فلسفه ی فرانسه در دانشگاه هاروارد آغاز کرد اما به خاطر ن...