کتاب مثل زاک فکر کن!

Think Like Zuck
5 راز موفقیت مدیرعامل نابغه و بی نظیر فیسبوک در کسب و کار مارک زاکربرگ
کد کتاب : 131906
مترجم :
شابک : 978-6226116220
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 256
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2012
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 22 اردیبهشت

معرفی کتاب مثل زاک فکر کن! اثر اکاترینا والتر

بگویید می خواهید یک شرکت نوپا راه اندازی کنید. آیا باید به دنبال آینده سازترین صنعت باشید؟ یا باید مفهومی را ایجاد کنید که بزرگترین بازار موجود را جلب کند؟ در واقع ، شما باید یک روش کاملا متفاوت را امتحان کنید و اجازه دهید اشتیاق راه شما را مشخص کند. به هر حال ، این دقیقا همان کاری است که مارک زاکربرگ برای ایجاد زندگی خارق العاده خود انجام داد.
حتی قبل از فیس بوک ، اشتیاق زاکربرگ برای ارتباط با مردم مشهود بود. به عنوان مثال ، در دهه ۱۹۹۰ ، او یک سیستم پیام رسانی به نام ” Zucknet ” ساخت تا به وسیله ی آن کامپیوترخود را به کامپیوتر پدر و مادرش متصل کند. در حالی که پیروی از اشتیاق او به زاکربرگ جهت گیری شغلی خود را داد ، یک مزیت دیگر نیز برای آن وجود داشت:
این واقعیت را در نظر بگیرید که در ابتدا ، فیس بوک تفاوت چندانی با Myspace و Friendster نداشت. با این حال ، از آنجایی که علاقه زاکربرگ به ارتباطات اجتماعی آنلاین مردم بود ، محصول او با آنچه مردم واقعا می خواستند مطابقت داشت . در اینجا نکته این است که وقتی شما علاقه خود را دنبال می کنید ، سرقت ایده از جای دیگر هیچ ضرری ندارد. زیرا ایده شما به طور خودکار برجسته خواهد شد.
یکی دیگر از مزایای پیروی از اشتیاق شما این است که تسلیم نخواهید شد ، حتی اگر شکست بخورید. به عنوان مثال ، قبل از اینکه زاکربرگ فیس بوک را تأسیس کند ، وی ” Facemash ” را ایجاد کرد. یک پلتفرم اجتماعی که به کاربران امکان مقایسه و رتبه بندی عکس دانشجویان هاروارد را می داد. با این حال ، از آنجا که سایت از عکسهای دانشجویان بدون اجازه استفاده می کرد ، توسط هیئت انتظامی هاروارد تعطیل شد.
شایان ذکر است که گرچه اشتیاق زاکربرگ بسیار حیاتی بود ، اما پشتکار وی نیز نقش بسزایی در موفقیت او داشت. زیرا به هر حال ، هر چقدر هم که چیزی را دوست داشته باشید ، اگر به آن عمل نکنید ، موفق نخواهید شد. فراتر از یک اشتیاق ، کارآفرین موفق یک ماموریت نیز دارد. یک هدف شخصی. تا زمانی که به نتیجه نرسد دست از تلاش نخواهد کشید.

کتاب مثل زاک فکر کن!

اکاترینا والتر
اکاترینا والتر(Ekaterina Walter) یک مبتکر رسانه های اجتماعی در اینتل است. او یک رهبر شناخته شده تجارت و تفکر بازاریابی است، او به طور منظم در Mashable، Fast Company، Huffington Post و دیگر نشریات چاپی و آنلاین پیشرو است. والتر در فوربس و BusinessReviewUSA معرفی شده است و در سال 2012 در میان 25 زنی که رسانه های اجتماعی را تکان می دهند نامگذاری شده است. او در هیئت مدیره انجمن بازاریابی دهان به دهان (WOMMA) و عضو فعال شورای جهانی تاندربرد در مدرسه تاندربرد است.