کتاب سرازیر در کوه مورگن

The Ride Down Mt. Morgan
کد کتاب : 132313
مترجم :
شابک : 978-6227554243
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 132
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1991
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب سرازیر در کوه مورگن اثر آرتور میلر

کشور آمریکا، از زمان ورود هنر و ادبیات نمایشی به آن تا به امروز، همواره یکی از مراکز رواج نگارش، ساخت و اجرای تئاترهای فراوان در ژانرها و گونه‌های مختلف بوده‌ است. چهره‌های درخشانی همچون یوجین اونیل، تنسی ویلیامز، ری آرانا، ادوارد آلبی، نیل سایمون، جوزف آنتونی، هارولد پینتر، سم شپرد، دیوید ممت، آیرا لوین، والاس شان و بسیاری از نام‌های بزرگ و سرشناس دیگر تنها برخی از هنرمندانی هستند که آثارشان سالانه تماشاگران بسیاری را به سالن‌های تئاتر در سراسر این کشور می‌کشاند.
یکی از بزرگ‌ترین و شناخته‌شده‌ترین نمایشنامه‌نویسان آمریکایی، آرتور اشر میلر است. بسیاری از نوشته‌های میلر از محبوب‌ترین آثار نمایشی در آمریکا به‌حساب می‌آید و این محبوبیت و مقبولیت به حدی است که به او لقب «مرد بزرگ تئاتر آمریکا» را داده‌اند. میلر رسالت تئاتر و ادبیات نمایشی را در «گشودن دریچه‌ی آگاهی افراد رو به احتمالات گسترده انسانی می‌داند» و از طریق عمل به همین طریق، تئاتر آمریکا را در قرن بیستم متحول کرد. میلر تحت‌تأثیر «رکود اقتصادی بزرگ» و پیامدهای حاصل از جنگ جهانی دوم، دست به نگارش نمایشنامه‌هایی بر اساس زندگی انسان‌های آسیب‌پذیر و به شکلی کلی مردمان عادی زد؛ افرادی که در پیشبرد زندگی خود، با مشکلات و معضلات فراوانی روبه‌رو بودند. کتاب در «سرازیر در کوه مورگن» ترجمه‌ی حسن ملکی، یکی از آثار نمایش آرتور میلر است. در این اثر نویسنده، داستان مردی فعال و سرزنده به نام لایمن فلت را روایت می‌کند همه چیز دارد، کسب‌وکار موفق بیمه، شهرت شاعر، فرزندانی که او را می‌ستایند و دو زنی که ادعا می‌کنند همسر او هستند. تئو زنی تودار و محافظه‌کار، با لی‌لی مستقل و خودرأی در بیمارستانی ملاقات می‌کنند که لایمن بعد از تصادف ماشینش در آن بستری‌شده است. این حادثه در حین رانندگی او در برف‌وبوران شدید در کوه مورگن اتفاق افتاده است. زن‌ها از دو همسری لایمن شوکه می‌شوند و او در تلاش برای توجیه کارش ملغمه‌ای از حقایق تلخ و خاطرات دردناک را مطرح می‌کند و در این میان پای دخترش، صمیمی‌ترین دوستش و حتی پرستاری که از او مراقبت می‌کند نیز به ماجرا باز می‌شود. این اثر به‌دلیل توانایی‌ها و قلم جذاب نویسنده‌اش و همچنین به‌دلیل محتوای مهم و قابل تأملی که مطرح می‌کند، از ارزش بالایی برخوردار بوده و می‌تواند تجربه‌ای فراموش ناشدنی را برای خوانندگانش رقم زند.

کتاب سرازیر در کوه مورگن

آرتور میلر
آرتور اشر میلر، زاده ی 17 اکتبر 1915 و درگذشته ی 10 فوریه ی 2005، نمایشنامه نویس و مقاله نویس آمریکایی بود.میلر در هارلم نیویورک به دنیا آمد و دومین فرزند از سه فرزند خانواده بود. او به دانشگاه میشیگان رفت و ابتدا در رشته ی روزنامه نگاری مشغول تحصیل شد. میلر در ژورنال دانشگاه، میشیگان دیلی، فعالیت داشت و در همین زمان، اولین نمایشنامه ی خود را نوشت. او سپس رشته ی تحصیلی خود را به زبان انگلیسی تغییر داد و اولین نمایشنامه اش، برنده ی جایزه ی آوری هاپوود شد که او را بیشتر ترغیب کرد تا کار خود را ...