کتاب شورانگیزترین عشق نامه های جهان

A Treasury of the World's Great Letters - from ancient days to our own time
از ناپلئون تا بتهوون
کد کتاب : 132396
مترجم :
شابک : 978-6002535788
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 192
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1941
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب شورانگیزترین عشق نامه های جهان اثر ام لینکلن شوستر

«شورانگیزترین عشق‌نامه‌های جهان»، کتابی است که توسط ام. لینکلن شوستر گردآوری شده است. لینکلن در این کتاب، مجموعه‌ای از نامه‌های عاشقانۀ افراد مشهور و سرشناس تاریخ، از گذشته‌های بسیار دور تا اوایل قرن بیستم را یکجا آورده است. «شورانگیزترین عشق‌نامه‌های جهان» کتابی است که خواننده را با خصوصی‌ترین لحظات زندگی‌ مشاهیر بزرگ تاریخ آشنا می‌کند. این کتاب داستان عشق‌ مشاهیر را از زبان خودشان و همچنین توضیحاتی که با نامه‌ها همراه شده‌ روایت می‌کند.
در این کتاب، نامه‌های عاشقانه از افراد سرشناس جهان در حرفه‌های مختلف وجود دارد؛ نامه‌های عاشقانۀ موسیقیدانان، هنرمندان، نویسندگان، دانشمندان و شاعران بزرگ و همچنین نامه‌های عاشقانۀ سیاستمداران و فلاسفۀ برجسته.
در کتاب «شورانگیزترین عشق‌نامه‌های جهان» توضیحاتی دربارۀ این نامه‌ها و ماجراهای عاشقانۀ نویسندگان آن‌ها و سرگذشت عشق‌شان هم آمده است و شرحی که بر نامه‌ها نگاشته شده، گذشته‌ای شفاف از نامه‌های منتشر شده در این کتاب را نمایان می‌کنند.
قدیمی‌ترین نامه‌های عاشقانۀ کتاب «شورانگیزترین عشق‌نامه‌های جهان»، مربوط به قرون‌وسطی هستند. این نامه‌ها منسوب به پیتر آبلار، از چهره‌های برجستۀ این عصر و معشوقه‌اش هلوئیز هستند.
کتاب «شورانگیزترین عشق‌نامه‌های جهان» از پیش‌گفتاری با عنوان «در ستایش نامه‌نگاری»، شامل نقل قول‌هایی از افراد مشهور دربارۀ نامه‌نگاری و ۱۸ بخش تشکیل شده است.
نامه‌های عاشقانه این کتاب با «عشق‌نامه‌های هلوئیز و آبلار» آغاز می‌شود و با «عشق‌نامه‌های هنری هشتم و آن بولین» و «نامۀ ویکتور هوگو به ادل فوشه» ادامه پیدا می‌کند و درنهایت، با «عشق‌نامه‌های جورج برنارد شاو و الن تری» به پایان می‌رسد.
در بخشی از نامه‌های پیتر آبلار به معشوقه‌اش، هلوئیز آمده: «نه عزت و افتخار بی‌ثمر و نه مال و منال پردردسر مرا وسوسه نمی‌توانند کرد. لیک افسون‌های تو؛ آن زیبایی و آن حال و هوا که اینک در این لحظه در برابر دیدگانم هستند منجر به سقوط من شده‌اند. نگاه‌هایت، چشم‌هایت، حرف‌هایت و دل خون شده‌ات آغاز گناهکاری من بود و به‌رغم جاه‌طلبی و افتخار، که حکم ادوات و استحکامات را دارند، دیری نگذشت که عشق بر مسند قدرت تکیه زد.»

کتاب شورانگیزترین عشق نامه های جهان

ام لینکلن شوستر
ماکس لینکلن شوستر (1897-1970) ناشر پیشکسوت امریکایی است که در تحول این صنعت نقش موثری داشته است.