کتاب مجموعه آثار احمد کسروی

Collection of works by Ahmad Kasravi
4جلدی (باقاب)
  • 15 % تخفیف
    1,825,000 | 1,551,250 تومان
  • موجود
  • انتشارات: نگاه نگاه
    نویسنده:
کد کتاب : 132417
شابک : 978-9643513184
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 2298
سال انتشار شمسی : 1402_1401
نوع جلد : زرکوب
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت
تعداد جلد : 4

معرفی کتاب مجموعه آثار احمد کسروی اثر احمد کسروی

اثر پیش رو مجموعه‌ای چهارجلدی از آثار سید احمد حکم‌آبادی تبریزی که با تغییر نام خانوادگی خود به کسروی، به احمد کسروی مشهور شد را با عناوین: تاریخ هجده‌ساله‌ی آذربایجان، تاریخ پانصدساله‌ی خوزستان، تاریخ مشروطه‌ی ایران و شهریاران گمنام، در خود جا داده است.
کسروی تاریخ‌نگار، زبان‌شناس، پژوهشگر، حقوق‌دان، استاد دانشگاه و اندیشمند ایرانی بود که در زبان‌شناسی، ادبیات، علوم دینی، روزنامه‌نگاری، وکالت، قضاوت و سیاست فعالیت داشت.
تاریخ هجده‌ساله‌ی آذربایجان شرحی از تحولات ایران و تاریخ آذربایجان در خلال مشروطه و بعد از آن است. تاریخ پانصدساله‌ی خوزستان شرحی از تاریخ سرزمینی با آب‌وهوای گرم و در تقابل با جنگ‌ها، حوادث و شورش‌هاست که از شکل‌گیری مشعشعیان، کعبیان و سایر پیشامدهای به‌وقوع‌پیوسته در خوزستان طی پانصد سال حکایت دارد. کسروی در تاریخ مشروطه‌ی ایران خصوصیات انقلاب مشروطه و فرازونشیب‌های آن، روحیات خود و بد ملت و جنبه‌های مثبت و منفی رهبران مشروطه را در دوران مختلف با صداقت و درستی شرح داده است و در نهایت شهریاران گمنام پژوهش‌هایی مستند از چند خاندان پادشاهی ناشناس و گمنام ایرانی پس از اسلام است که در سه بخش دیلمیان، روادیان و شدادیان تدوین شده است.

کتاب مجموعه آثار احمد کسروی

احمد کسروی
تاریخ نگار، زبان شناس، پژوهشگر، حقوق دان و اندیشمند ایرانی بود. وی استاد ملی گرای رشته حقوق در دانشگاه تهران و وکیل دعاوی در تهران بود.احمد کسروی در حوزه های مختلفی هم چون تاریخ، زبان شناسی، ادبیات، علوم دینی، روزنامه نگاری، وکالت، قضاوت و سیاست فعالیت داشت. وی بنیان گذار جنبشی سیاسی-اجتماعی با هدف ساختن یک «هویت ایرانی سکولار» در جامعهٔ ایران، موسوم به جنبش «پاک دینی» بود که در دوره ای از حکومت پهلوی شکل گرفت.احمد کسروی خواستار مبارزه با «واپس ماندگی فکری و علمی» و روشن گری در تمامی وجوه زند...