کتاب پوریای ولی

Pouria Vali
فیلمنامه
کد کتاب : 132586
شابک : 978-6007394632
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 680
سال انتشار شمسی : 1397
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب پوریای ولی اثر مسعود جعفری جوزانی

در سال 597 خورشیدی، کشور ایران مورد هجوم مغولان قرار گرفت. این مهاجمان نه اندیشۀ نویی برای ساختن جهان برتری داشتند و نه حامل رسالتی بودند. استعداد آنان در کشتن و گسترش ترس بود و بس. پس آمدند و کندند و سوختند و کشتند و بردند… و ماندند تا شیرۀ جان آنچه از کرامت انسانی باقی مانده بود را بمکند. به‌فرمان حاکمان مغول در فاصلۀ بین سال‌های 648 تا 661 هجری قمری، صنعت‌کاران، پشت‌درپشت، برده شمرده می‌شدند و مجبور بودند لوازم لشگریان مغول را تهیه کنند. روستائیان نیز که قادر به پرداخت اخراجات و مالیات نبودند، خود و خانواده‌شان به بردگی فروخته می‌شدند.
اما ملت آزادۀ ایران خاموش نماند و در پناه آرمان پیکارگر و رهایی‌بخش شیعی، نهضت‌های پی‌درپی‌ای را سازمان داد. محمود خوارزمی؛ مشهور به پوریای ولی در چنین زمانی می‌زیست.

کتاب پوریای ولی

مسعود جعفری جوزانی
مسعود جعفری جوزانی (زادهٔ ۱۸ آذر ١٣٢٧ در ملایر) کارگردان و فیلمساز ایرانی است. او دارای مدرک کارشناسی ارشد فیلمسازی از دانشگاه ایالتی سان فرانسیسکو آمریکا است. او کار سینمایی را با کارگردانی فیلم‌های کوتاه آغاز کرد. از مهمترین آثار او کارگردانی سریال در چشم باد است. از دیگر فعالیت‌های وی تدریس در دانشگاه‌های ایران و مدیریت مؤسسه «جوزان فیلم» است.