کتاب کتاب راهنمای تصمیم گیری

Decision-Making Pocketbook
کد کتاب : 132831
مترجم :
شابک : 978-622-92842-4-7
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 128
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2002
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب راهنمای تصمیم گیری اثر نیل راسل جونز

خودآموزی سرشار از نکات، ابزارها و تکنیک‌هایی که برای اطمینان از درک مسائل واقعی، گزینه‌های سنجیده و دارای ارزش افزوده ضروری است.آیا ما همان تصمیماتمان نیستیم؟ آیا کیفیت زندگی و کارمان را توسط تصمیمات مشخص نمی شود؟ آیا روزانه با صدها تصمیم روبرو نیستیم؟ این تصمیم ها از انتخاب لباس تا ورود به یک کسب و کار جدید را شامل می شوند. آیا نمی توان به جرأت گفت مدیریت همان تصمیم گیری است؟ و مدیران موفق همان تصمیم گیرندگان قوی هستند؟ همین ها را هم قبول کنید به این نتیجه می رسید بهبود دانش و مهارت تصمیم گیری برای تک تک ما چه در زندگی کاری و چه در محیط کار ضروری است.
این موضوع برای مدیران فقط ضروری نیست بلکه حیاتی است. دلایل مختلفی وجود دارد که چرا تصمیم گیری برای مدیران حیاتی است: 1- دستیابی به اهداف، 2- تخصیص منابع، 3- شناسایی و حل مشکلات، 4- بهبود بهره‌وری، 5- تقویت همکاری و 6- مدیریت ریسک
به طور کلی، تصمیم گیری مناسب برای مدیران در دستیابی به موفقیت سازمانی، بهبود بهره وری، افزایش همکاری و مدیریت ریسک‌ها حیاتی است.
ضعف در تصمیم گیری معادل در آغوش گرفتن هیولای شکست است. همانطور که در ابتدای این مقدمه هم اشاره کردم ما همان تصمیماتمان هستیم چراکه انتخابهای منجر به دستاوردها و پیامدهای مثبت و منفی می شود و تقویت عضله تصمیم گیری قطعا منجر به پدیدآمدن نسخه بهتری از ما می شود.
هم تصمیم غلط خطرناک است و هم بی تصمیمی و برای جلوگیری از هر دوی آنها لازم است مهارت های تصمیم گیریمان بهبود ببخشیم و یاد بگیریم چطور باید احتمال تصمیم درست گرفتنمان را بالا ببریم.
در مورد تصمیم گیری کتابهای متعددی نوشته شده است، اما یا در حد یک فصل از کتابهای درسی مدیریت است یا بسیار مفصل این مقوله را توضیح داده که از حوصله و وقت شما خارج است. این کتاب به صورت مختصر و مفید شما را با تصمیم گیری آشنا می کند و می توانید به کمک آن تندآموزی کنید و با اختصاص زمان کمتر و مطالعه چندباره کیفیت تصمیماتتان را بالا بیرید.

کتاب کتاب راهنمای تصمیم گیری