کتاب تابستان سیاه

Black Summer
مجموعه کارآگاه پو ؛ کتاب دوم
کد کتاب : 133411
مترجم :
شابک : 978-6001828706
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 448
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2019
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب تابستان سیاه اثر ام دبلیو کریون

رمان «تابستان سیاه» دومین کتاب از سری کتاب‌های معروف به کارآگاه پو است که به قلم ام دبلیو کریون نویسنده‌ی مشهور انگلیسی منتشر شده است.
واشنگتن پو کارآگاه پلیسی است که گذشته‌ی پر فراز و نشیبی داشته و به واسطه‌ی تبحر خاص در حل‌وفصل کردن پرونده‌های جنایی لاینحل به شیوه‌ای عجب شهرت دارد. در رمان تابستان سیاه اما پرونده با بخشی از زندگی کارآگاه در ارتباط است و حل‌وفصل آن نه‌تنها در روایت داستان که در زندگی شخصی او هم حائز اهمیت است.
پرونده مربوط به جرد کیتون و دخترش الیزابت است. جرد سرآشپز مشهوری است که میزبان افراد مشهور و ستاره‌ها است. مردی مرموز، خوش‌زبان، کاریزماتیک و البته روان‌پریش که به قتل وحشیانه‌ی دخترش محکوم شد. جسد الیزابت البته هیچ‌وقت پیدا نشد؛ اما ادله‌ی ارائه شده توسط کارآگاه پو به‌قدری محکم بود که این هانیبال مخوف را محکوم و روانه‌ی زندان کرد.
مدارک البته نه‌تنها توسط پو که با همکاری برادشاو دوست تیزهوش پو فراهم شده و باعث موفقیت او در این پرونده گردید. اما داستان از جایی هیجان‌انگیز می‌شود که دختری با مشخصات الیزابت شش سال پس از جنایت، لنگ‌لنگان به ایستگاه پلیس مراجعه می‌کند و تقاضای کمک می‌دهد. پیچش داستان از همین‌جا شروع می‌شود و مخاطب را با این سوال روبه‌رو می‌کند که اگر الیزابت شش سال پیش مرده بود پس این دختر کیست؟ آزمایش‌های دقیق خونی ثابت می‌کنند که او خود الیزابت کیتون است. شهرت و اعتبار کارآگاه پو حالا در معرض خطر جدی قرار گرفته است. آیا او با شواهدی اشتباه یک بی‌گناه را به مدت شش سال در زندان حبس کرده است؟ کارآگاه پو بازهم دست به دامان رفیق عجیب و غریبش برادشاو می‌شود؛ ولی پرونده باز هم دچار پیچش می‌شود؛ الیزابت برای بار دوم ناپدید می‌شود و این بار مخمصه‌ی کارآگاه پو تنگ‌تر و جدی‌تر می‌شود.
روایت پر فراز و نشیب و در ادامه پایان‌بندی خیره‌کننده تابستان سیاه جزو مهم‌ترین ویژگی‌های این رمان رازآلود و جنایی هستند که جایزه‌ی دشنه‌ی طلایی را برای نویسنده در سال 2020 به ارمغان آورد. ام دبلیو کریونس جزو نویسندگان پر افتخار و بسیار پرفروش انگلستان است که جان تازه‌ای به ژانر جنایی و پلیسی در ادبیات انگلستان دمیده است.

کتاب تابستان سیاه

ام دبلیو کریون
ام دبلیو کریون در سال 1968 در کارلایل انگلیس به دنیا آمده است. وی فرصت این را داشته است که چندین سال در ارتش بریتانیا خدمت کند و تجربیات مختلفی را در کشورهای دیگر به دست آورد. همین زندگی پرهیجان دستمایه‌ی او برای نوشتن رمان‌های رازآلود شد.