کتاب یکشنبه های اوت

Sundays in August
کد کتاب : 133538
مترجم :
شابک : ‏‫‬‭978-6002290588
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 143
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1986
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب یکشنبه های اوت اثر پاتریک مودیانو

پاتریک مودیانو، نویسنده ی شناخته شده و صاحب سبک فرانسوی، که منتقد نیویورک تایمز او را مارسل پروست زمانه نامید و آکادمی سوند در سال ۲۰۱۴ نوبل ادبیات را به پاس سال ها فعالیت مثمر و مستمر به او اهدا کرد، در یکشنبه های اوت به سیاق اغلب آثارش جهانی را تصویر می کند که هیچ چیز در آن چنان نیست که به نظر می رسد.
راوی که عمری را بیهوده صرف عکاس شدن کرده توقع ندارد بعد از هفت سال ناگهان مردی را در خیابان ببیند که از او بیزار است و گمان میکند با زن محبوبش سیلویا ازدواج کرده، اما سیلویا به او دروغ گفته گذشته راوی را دوباره به خود میخواند و تکه های جورچین از هر گوشه جمع می شوند تا مگر این قصه ی وهم آلود و پر دلهره صورت کاملی به خود بگیرد.

کتاب یکشنبه های اوت

پاتریک مودیانو
مودیانو از مادری بلژیکی و پدری یهودی اهل ایتالیا در سال ۱۹۴۵ به دنیا آمده است. وی از چهره های نوجوی ادبیات مدرن فرانسه شناخته میشود که آثارش هم تحسین منتقدان ادبی را برانگیخته و هم خوانندگان فراوان دارد. مودیانو از نویسندگان پرکار به شمار می رود و برخی از کارهای او به فیلم نیز برگشته است. جایزه ی بزرگ آکادمی فرانسه برای ادبیات در سال ۱۹۷۲ نصیب وی شد. در سال ۱۹۷۸، جایزه ی معتبر فرانسوی گنکور را برای رمان خیابان بوتیکهای خاموش دریافت کرد. در سالهای اخیر رمانهای «میدان اتوال»، «در کافه جوانی گمش...