کتاب بحران آب و هوایی و پیمان نوین سبز جهانی

The Climate Crisis and the Global Green New Deal
اقتصاد سیاسی نجات سیاره
کد کتاب : 133907
مترجم :
شابک : 978-6220405160
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 184
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2020
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

بحران آب و هوایی و پیمان نوین سبز جهانی
The Climate Crisis and the Global Green New Deal
کد کتاب : 133639
مترجم :
شابک : 978-6227668292
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 170
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2020
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب بحران آب و هوایی و پیمان نوین سبز جهانی اثر نوام چامسکی

گفت‌وشنودی گیرا با نوآم چامسکی ـ‌ روشنفکر گران‌مایۀ قلمروی عمومی و مولف «خلق رضایت» دربارۀ تغییر اقلیم،‌ سرمایه‌داری و چگونگی نجات سیارۀ زمین به‌واسطۀ «طرح نوین سبز جهانی».
در این کتاب جدید قابل‌تحسین و مستدل،‌ نوآم چامسکی و رابرت پولین که اولی‌ روشنفکر جهانی در قلمروی عمومی و دومی اقتصاددان پرآوازۀ ترقی‌خواه است،‌ پیامدهای فاجعه‌بار تغییر آب‌وهوایی افسارگسیخته‌ را ترسیم می‌کنند ـ‌ و البته نقشۀ دقیق واقع‌بینانه‌ای هم برای تغییر ارائه می‌کنند: طرح نوین سبز جهانی.
چامسکی و پولین،‌ دوشادوش هم، این موضوع را آشکار می‌کنند که چگونه پیش‌بینی‌ها در خصوص سیاره‌ای گرم‌تر، خارج از حد تصور است: پهنه‌های وسیعی از زمین غیرقابل سکونت خواهد شد و از سوی عواملی هم‌چون شرایط آب و هوایی غیرمعمول، خشک‌سالی، بالاآمدن آب دریاها و کم‌محصولی، تهدید خواهد شد. آن دو، با اقامۀ استدلال علیه ترس بی‌جهت از فاجعۀ اقتصادی و بیکاری ناشی از گذار به اقتصاد سبز، ثابت می‌کنند که چگونه این نگرانی جعلی،‌ مشوّق انکار [تغییر] اقلیم است.
بشریت در طی سی سال آینده می‌بایستی سوزاندن سوخت‌های فسیلی را متوقف کند و این کار را به گونه‌ای انجام دهد که استانداردهای زندگی و فرصت‌ها برای شاغلینْ ارتقا یابد. و همان‌طور که نویسندگان کتاب تصریح کرده‌اند رسیدن به این نقطه، هدف طرح نوین سبز جهانی است و کاملا امکان‌پذیر است. تغییرات آب‌وهوایی، وضعیتی اضطراری است که نمی‌توان آن‌ را نادیده گرفت. این کتاب نشان می‌دهد که چگونه می‌توان از لحاظ سیاسی و اقتصادی بر آن فائق آمد.

کتاب بحران آب و هوایی و پیمان نوین سبز جهانی

نوام چامسکی
نوام چامسکی، زاده ی 7 دسامبر 1928، زبان شناس، فیلسوف آنارشیست و نظریه پرداز آمریکایی است. چامسکی در فیلادلفیا به دنیا آمد. او در دسامبر سال 1949 با کارول چامسکی که خود استاد دانشگاه هاروارد بود، ازدواج کرد. چامسکی در دوران کارشناسی، سخت تحت تأثیر زلیگ هریس، استاد زبان شناسی دانشگاه پنسیلوانیا، قرار گرفت. گرایش چامسکی به دیدگاه های سیاسی هریس، انگیزه ای شد تا او رشته ی زبان شناسی را برای ادامه ی تحصیلات خود انتخاب کند. چامسکی از سال 1955 در موسسه ی تکنولوژی ماساچوست به عنوان استاد زبان شناسی م...
دسته بندی های کتاب بحران آب و هوایی و پیمان نوین سبز جهانی