کتاب انسان بر ضد ظلمت

Man Against Darkness, and Other Essays
برگزیده ای از مقاله ها
کد کتاب : 133932
مترجم :
شابک : 978-6004563581
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 170
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1967
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب انسان بر ضد ظلمت اثر والتر ترنس استیس

این کتاب، مجموعه‌ی ده مقاله است که از میان شانزده مقاله‌ی والتر ترنس استیس، فیلسوف امریکایی انگلیسی‌تبار، از اثری به نام انسان بر ضدّ ظلمت برگزیده و به فارسی ترجمه شده است.
شهرت استیس از نظر منتقدان و تاریخ‌نگاران فلسفه، بیشتر به لحاظ ترویج اندیشه‌ های فلسفی در میان مردم غیر‌متخصص، مشرب اعتدالی و به‌دور از افراط و تفریط او و تلاش وی در راه واقع‌بینی و آزاداندیشی و آزادفکری است. همه‌ی آثار او، به‌ویژه اثر زیبا، روان و خواندنی ‌اش در تشریح فلسفه‌ی دیرآشنا و دشوارفهمی چون فلسفه‌ی هگل، گواه زحمت جانکاه او در راه ایجاد پل تفاهم میان متفکران و مردم است. در حقیقت استیس در شمار اندیشمندانی است که به دگرگونی عقیده دارند و دگرگونی را برای تداوم و غنای زندگی بشر ضروری می‌ دانند، اما دگرگونی به اختیار، به میل و رغبت و در پرتو تفکر و تعالی و توسعه‌ی ذهن بشر.

کتاب انسان بر ضد ظلمت

والتر ترنس استیس
والتر ترنس استیس (Walter Terence Stace) (زاده ۱۷ نوامبر ۱۸۸۶ - مرگ ۲ اگوست ۱۹۶۷) فیلسوف انگلیسی بود. پژوهش‌های او عمدتاً در زمینه فلسفه هگل، عرفان و نسبی‌گرایی اخلاقی است. استیس تحصیلات خود را به ترتیب در باث کالج انگلستان، فتر کالج اسکاتلند و ترینیتی کالج ایرلند به پایان رساند. در سال ۱۹۳۲ به دانشیاری فلسفه در دانشگاه پرینستون آمریکا و در سال ۱۹۳۵ به سمت استادی در همان دانشگاه منصوب شد.