کتاب بی وزنی

Weightlessness
  • 15 % تخفیف
    12,000 | 10,200 تومان
  • موجود
  • انتشارات: افق افق
    نویسنده:
کد کتاب : 13427
شابک : 978-6003532663
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 176
سال انتشار شمسی : 1395
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 4 اردیبهشت

معرفی کتاب بی وزنی اثر محسن عباسی

محسن عباسی در هفت داستان کوتاه مجموعه «بی وزنی»، گوشه هایی پنهان از زندگی شخصی و مناسبات خانوادگی آدم هایش را به تصویر می کشد. او موقعیت هایی را روایت می کند که در آنها روابط عاطفی شخصیت هایش تحت تاثیر عواملی فردی یا اجتماعی آسیب دیده و آنان در پی ترمیمش برآمده اند.

«شیکاگوی خانواده»، «زندگی نو»، «در راه دریا»، «دختری با بارانی قرمز»، «بی وزنی»، «طاووس مست» و «پسر بچه، پنج و نیم بعدازظهر» نام هفت داستان این مجموعه است.
عباسی در داستان هایش خیلی شیوا و روان نوشته است و مخاطب به راحتی می تواند با داستان هایش ارتباط برقرار کند اما این نوشته ها را به راحتی نمی توان از کنار آن گذاشت و آن را ساده نویسی دانست.

کتاب بی وزنی

محسن عباسی
محسن عباسی برنده‌ی سیزدهمین دوره‌ی جایزه‌ی گلشیری به‌خاطر مجموعه‌داستان «در هوای گرگ‌ومیش» است. این کتاب جایزه‌ی دوم سیلک را نیز ازآن خود کرد و نامزد هفتمین دوره‌ی جایزه‌ی جلال آل‌احمد هم بود. همچنین مجموعه‌داستان «بی‌وزنی» نامزد جوایز ادبی هفت اقلیم و جلال آل‌احمد شد. از این نویسنده مجموعه داستان «زن غمگین» نیز منتشر شده است.
قسمت هایی از کتاب بی وزنی (لذت متن)
مادرم بیشتر اوقات غصه دار و غمگین است و ناله می کند. همیشه یا از دکتر برگشته یا نوبت دارد و قرار است پس فردا ریحانه ببردش پیش دکتر چاووشی که مطبش نزدیک خانه است و همه ی ما با او بزرگ شده ایم یا دکتر قندی در بهارشیراز که برای کمردرد مزمن می رود و با پلاستیکی پر از قرص و آمپول به خانه برمی گردد. به دکتر می گوید: «باز ویزیتت رو گرون کردی؟ چرا به فکر ما فقیر بیچاره ها نیستی دکتر!» دکتر با خنده می گوید: «شما همون ویزیت پارسال رو بده!» مثل بیشتر هم سن و سال هایش مسائل و مشکلات روانی مادرم درجا به دردهای جسمانی بدل می شود.