کتاب تعهدات در قراردادهای ساخت و مستندات پیمان ها

Ta'ahodat
کد کتاب : 134443
شابک : 978-6222186418
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 262
سال انتشار شمسی : 1401
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب تعهدات در قراردادهای ساخت و مستندات پیمان ها اثر بهمن معین پور

قراردادهای ساخت توافق بین اشخاص مختلف می‌باشد تا اقدامات جهت ساخت، تحت یکسری از قواعد و شرایط خاص صورت پذیرد. قرارداد ساخت شامل ارکان قرارداد، شرایط عمومی و خصوصی، وفق جزئیات مربوط به پروژه و مشخصات آن است. روابط مالک، صاحب کار، کارفرما، سرمایه‌گذار با مجریان، سازندگان، پیمانکاران و سایر عوامل اجرایی مانند تامین کنندگان و تضمین کنندگان، می‌بایست به درستی در متن توافق یا قرارداد منظور گردد. عدم آگاهی از جزئیات این مباحث در حوزه ساخت از سوی دو طرف قرارداد منجر به تشکیل پرونده‌های ادعایی فراوانی در محاکم گردیده است. بسیار مشاهده شده است محدودیت‌های زمانی و مالی در پروژه‌ها که نقش موثری در تصمیم گیری‌ها و عملیات اجرایی دارد، به درستی در متن قرارداد و یا شرایط خصوصی گنجانده نشده و در زمان بروز، پروژه را با تاخیر( تاخیر در تصمیم گیری، تاخیر در اجرا، تاخیر در پرداخت) مواجه نموده است.

کتاب حاضر در جهت افزایش آگاهی فعالین این عرصه مهندسان، کارشناسان حقوقی و قراردادی، صاحبان سرمایه تالیف گردیده است. امید است این رویه منجر به کاهش ادعاهای طرفین و بهبود کیفیت اسناد پروژه گردد .

کتاب تعهدات در قراردادهای ساخت و مستندات پیمان ها

بهمن معین پور
‫بهمن معین‌پور متولد بهمن ماه سال ۱۳۴۹است. کارشناسی مهندسی عمران،کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی ، کارشناسی ارشد حقوق خصوصی با گرایش مالی و اقتصادی و دکتری مدیریت کسب وکار می باشد او مدرس اصول مدیریت پیمان و قراردادها در دوره های MBA و DBA مدیریت پروژه در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران و دانشگاه تربیت مدرس است.
دسته بندی های کتاب تعهدات در قراردادهای ساخت و مستندات پیمان ها