کتاب خدای مرده زاد

The Stillborn God
دین ، سیاست و غرب مدرن
  • 296,000 تومان
  • تمام شد ، اما میاریمش 😏
  • انتشارات: هرمس هرمس
    نویسنده:
کد کتاب : 134901
مترجم :
شابک : 978-6004563550
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 326
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2007
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب خدای مرده زاد اثر مارک لیلا

در دو قرن گذشته، از انقلاب‌ های آمریکا و فرانسه تا فروپاشی کمونیسم شوروی، زندگی سیاسی در غرب حول مسائل مبرم اخلاقی چرخیده است. ما درباره‌ی جنگ و انقلاب، طبقه و عدالت اجتماعی، نژاد و هویت ملی بحث کرده ‌ایم. امروز به جایی رسیده‌ ایم که دوباره به جنگ‌ های قرن شانزدهم مشغول شده‌ ایم: جنگ بر سر وحی و عقل، خلوص جزمی و تساهل، الهام و اذن، وظیفه‌ی الهی و عفت عمومی. ما گیج و سردرگمیم و فهم‌ ناپذیر می ‌یابیم آن اندیشه‌ های الهیاتی را که هنوز ذهن انسان‌ ها را شعله‌ ور می‌ کنند و شورهای موعودگرایانه‌ای را به غلیان می‌ اندازند که جوامع را پشت سر خود نابود می‌ کنند. فرض ما این بود که از این پس چنان چیزی ناممکن است، که انسان‌ ها آموخته‌ اند مسائل دینی را از مسائل سیاسی جدا کنند، که تعصبْ مرده است. ما اشتباه می‌ کردیم.
خدای مرده‌ زاد تنش بین الهیات سیاسی و فلسفه‌ی سیاسی مدرن را با عرضه‌ی دوباره‌ی بحثی در باب دین و سیاست می‌ کاود که در طول چهارصد سال گذشته در غرب مطرح بوده است، بحثی که در انگلستان قرن هفدهم آغاز شد و در آلمان قرن بیستم پایان یافت. این کتاب شامل شرحی است از تاریخ تحلیلی اما به‌ شدت نامنسجم اندیشه‌ ها که با متفکران بزرگی آغاز می‌ شود که آزرده از شورهای موعودگرایانه‌ی آن زمان‌-‌شورهایی که زندگی سیاسی اروپا را تباه کرده بودند‌بدیل فکری مدرن را در برابر الهیات سیاسی در سر پروردند.

کتاب خدای مرده زاد

مارک لیلا
مارک لیلا (متولد 1956) دانشمند سیاسی آمریکایی، مورخ ایده ها، روزنامه نگار و استاد علوم انسانی در دانشگاه کلمبیا در شهر نیویورک است. او یک لیبرال خود توصیف شده است، اما اغلب، هر چند نه همیشه، از آن منظر دیدگاه هایی ارائه می دهد.او که به طور مداوم در بررسی کتابهای نیویورک ، نیویورک تایمز و نشریات در سراسر جهان مشارکت داشت ، بیشتر به خاطر کتابهایش "لیبرال یکبار و آینده: بعد از سیاست هویت" ، ذهن بی پروا: روشنفکران در سیاست ، خدای مرده: دین شناخته شده است. ، سیاست ، و غرب مدرن ، و ذهن کشتی شکسته: ...