کتاب رستوران آخر جهان

The Restaurant at the End of the Universe The Restaurant at the End of the Universe
کتاب دوم
کد کتاب : 13561
مترجم :
شابک : 978-6002292896
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 217
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1980
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 7
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب رستوران آخر جهان اثر داگلاس آدامز

روبرو شدن با نابودی به دست وگون های جنگی ، زمان غریبی است برای آرتور دنت و رفیق کنجکاوش که درون فضایی پرتاب شده اند که از غیرممکن بودن خالص قدرت می گیرد و آنها به شکل ناامیدانه ای در جستجوی مکانی برای غذا خوردن هستند. از جمله مسافران کشتی مسافرتی آرتور می توان به فورد پرفکت ، دوست دیرینه و همکار در راهنمای کهکشان برای اتواستاپ زن ها، . زافود رئیس جمهور سابق دو سر کهکشان، تریکا پناهنده زمینی که بومی شده است (نام او اکنون تریلیان است). و ماروین کسی که از هیچ چیزی رنج نمی برد اشاره کرد. و هیچ کدام از آنها خوشحال نیستند.
رستوران آخر جهان دومین کتاب از مجموعه «راهنمای کهکشان برای اتواستاپ زن ها» یک مجموعه ی علمی تخیلی اثر داگلاس آدامز است. و دقیقا از همان جایی شروع می شود که کتاب قبلی این مجموعه یعنی راهنمای کهکشان برای اتو استاپ زن ها تمام شده است . پس از رستوران آخر جهان آدامز به ترتیب «زندگی، دنیا و همه چیز»، «خداحافظ و ممنون از اون همه ماهی»، «بیشترش چیز خاصی نیست» را نوشت. کتاب رستوران آخر جهان از آهنگ "Grand Hotel" گروه راک بریتانیایی به نام Procol Harum الهام گرفته است و نام آن نیز به میلیوی رستورانی که یکی از مکان های داستان است اشاره می کند.
مجموعه «راهنمای کهکشان برای اتواستاپ زن ها» جزو پرفروش ترین رمان های دهه ۸۰ و ۹۰ میلادی بوده و تاکنون به چندین زبان ترجمه شده است.

کتاب رستوران آخر جهان

داگلاس آدامز
داگلاس نوئل آدامز، زاده ی 11 مارس 1952 و درگذشته ی 11 می 2001، ، نویسنده ی انگلیسی بود.آدامز در کمبریج به دنیا آمد و اولین آثارش در مدرسه به چاپ رسیدند. او در سال 1974 مدرک کارشناسی اش را در رشته ی ادبیات انگلیسی دریافت کرد.آدامز پس از فارغ التحصیلی به لندن بازگشت و وارد عرصه ی نویسندگی برای برنامه های تلویزیونی و رادیویی شد. با گذشت زمان، حوزه ی فعالیت او گسترش یافت و به نویسنده ای شناخته شده و پرطرفدار تبدیل شد.داگلاس آدامز سرانجام در سن 49 سالگی بر اثر حمله قلبی چشم از جهان فرو بست.
نکوداشت های کتاب رستوران آخر جهان
Douglas Adams is a terrific satirist.
داگلاس آدامز هجو نویس فوق العاده ای است
Washington Post Book World Washington Post Book World

What’s such fun is how amusing the galaxy looks through Adams’s sardonically silly eyes.
چیزی که جالب است این است که کهکشان از نگاه طعنه آمیز و احمقانه ی آدامز چقدر فوق العاده است.
Detroit Free Press

قسمت هایی از کتاب رستوران آخر جهان (لذت متن)
یه تئوری خیلی معروف می گه هر وقت یه کسی کشف کنه که جهان دقیقا برای چی به وجود اومده و به چه دردی می خوره، این جهان در همون لحظه ناپدید می شه و جای خودش رو می ده به جهان نویی که از جهان قبلی پیچیده تر و عجیب و غریب تره. یه تئوری دیگه می گه که این اتّفاق قبلا افتاده.

این سفینه مثل همه سفینه های و گونها بود؛ یعنی به جای این که با فکر و ظرافت طراحی شده باشه، به حجمی بی قواره و بدریخت می برد که بدون طرح و نقشه قبلی یخ زده. برآمدگی ها و فرورفتگی های بی نظم و زشت و اشکال تهوع آور و زردرنگی که با زاویه های تند و آزاردهنده از بدنه سفینه بیرون زده بودند و مثل تیغ تیزی به چشم بیننده فرو می رفتند، فرم خارجی هر سفینهای رو به گند می کشیدند، اما به گند کشیدن شکل و فرم این سفینه ناممکن بود.

حقیقت اینه که یه وگون برای عذاب دادن دیگرون حتا یه لحظه هم تردید نمی کنه. و گونها موجوداتی کندذهن و لجوج اند و مغزشون از حلزون هم کوچکتره و اصولا برای فکر کردن ساخته نشده اند. اگه آدم بدن وگونها رو کالبدشکافی کنه می بینه که مغزشون در واقع به کبد پر از چربیه که شکلش رو عوض کرده و افتاده تو یه جای اشتباه. مثبت ترین چیزی که میشه درباره وگون ها گفت اینه که میدونن از چی کیف می کنند. البته و گونها بیش از همه از آزار دادن مردم کیف می کنند.