کتاب خیانت ها

On Conspiracies
کد کتاب : 13589
مترجم :
شابک : 978-6006867601
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 155
سال انتشار شمسی : 1396
سال انتشار میلادی : 1967
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب خیانت ها اثر نیکولو ماکیاولی

نیکولو ماکیاولی شاعر، فیلسوف سیاسی، مورخ و نمایشنامه نویس ایتالیایی در قرن 15 میلادی است که بیشتر عمر خود را صرف تئوری پردازی ها سیاسی کرد. ماکیاولی یکی از مشهورترین استراتژیست های تمام دوران است که معمولا او را به سبب کتاب مشهورش شهریار می شناسند. او در کتاب شهریار توضیح می دهد که یک شهریار باید چه اقداماتی انجام دهد تا بتواند ایتالیایی یکپارچه و متحد ایجاد کند. ایده های مطرح شده در کتاب را امروزه ماکیاولیسم می گویند.
کتاب خیانت ها بخشی از مجموعه ی "ایده های بزرگ" است. ماکیاولی در این کتاب در مورد خطر توطئه هشدار میدهد . او به دو نوع از توطئه و خیانت می پردازد که یکی خیانت به میهن است و دیگری خیانت به شاهزاده. وی در کتاب خیانت ها درباره خطرات توطئه ها و اجزای تشکیل دهنده یک ارتش که برای به دست آوردن و نگه داشتن قدرت در دوران خود حیاتی است ، بحث می کند. ماکیاولی دلایل ایجاد توطئه را با دقت و جزئیات شرح می دهد، انواع خیانت را دسته بندی کرده و هر یک را جداگانه توضیح می دهد. او در نهایت احتیاط های لازمه را شرح داده و همچنین در مورد تاکتیک ها و نظم ها مشاوره می دهد ، و توضیح می دهد که چرا نباید به قول های داده شده عمل شود.
کتاب خیانت ها توسط سیما زائر رفیعی ترجمه شده و نشر روزگار نو آن را منتشر کرده است.

کتاب خیانت ها

نیکولو ماکیاولی
نیکولو ماکیاولی، زاده ی 3 می 1469 و درگذشته ی 21 جون 1527، فیلسوف سیاسی، شاعر، آهنگساز و نمایشنامه نویس ایتالیایی بود.ماکیاولی در فلورانس به دنیا آمد و بزرگ شد. او پس از مدتی به عنوان منشی وارد دستگاه دولتی فلورانس شد و جایگاهش به سرعت ارتقا یافت و خیلی زود به مأموریت های دیپلماتیک فرستاده شد. ماکیاولی بسیاری از سیاستمداران مهم عصر خود، افرادی چون پاپ و لویی دوازدهم پادشاه فرانسه، را ملاقات کرد اما هیچ کدام به اندازه ی شاهزاده حاکم واتیکان یعنی چزاره بورجیا بر او تأثیرگذار نبودند. او در سال 1...
قسمت هایی از کتاب خیانت ها (لذت متن)
افشاء توطئه به دلیل عدم احتیاط و بصیرت لازم زمانی رخ می دهد که بدون احتیاط و هوشیاری لازم در مورد توطئه سخن می گویند و یک خدمتکار یا شخص سومی این قضیه را می شنود. این مسئله برای پسران بروتوس اتفاق افتاده است. زمانیکه آنها طرح خود را با پیغام رسانان تارکوئین مطرح می ساختند خدمتکاری سخنان شان را شنید و نقشۀ آن ها را فاش نمود و یا این قضیه چنین افشاء می شود که شما قضیه را به دوست پسر یا دوست دختر و یا شخصی سبک سر گفته باشید. این همان کاری است سایرین انجام داد.

چنانچه ذکر کردیم خطرات مربوط به خیانت ها قابل توجه بوده و همیشه وجود داشته اند. خطرات در مراحل توطئه چینی، اقدام به توطئه و در پی اقدام حاصل می شوند. دسیسه ها توسط یک فرد یا چندین نفر چیده می شوند. اگر دسیسه توسط یک نفر برنامه ریزی شده باشد نمی توان آن را خیانت نامید. این دسیسه در واقع تصمیمی قاطع برای کشتن شاهزاده از جانب یک فرد می باشد، از میان سه خطری که خیانت ها را تهدید می کنند، خیانت یک نفره از خطر نوع اول مستثنی می باشد.

ادعای من این است که تمام خیانت های تاریخ از جانب افراد صاحب منسب و موقعیت یا افرادی صورت گرفته که در خدمت شاهزاده بوده اند. از سوی سایر افراد خیانتی طرح ریزی نمی شود مگر اینکه فرد مجنون و دیوانه باشد. زیرا ضعفا و افرادی که در تماس با شاهزاده تباشند امیدی برای به دست آوردن فرصت و شانس اقدام به خیانت موفقیت آمیز را ندارند. اولین دلیل این است که ضعفا نمی توانند اشخاصی را بیابند که با آنان هم پیمان بمانند زیرا این کار ریسک بزرگی در بر دارد و اشخاص موافق این اقدام نخواهند بود.