کتاب عقل و ایمان

Reason and faith
حکمت متعالیه و مکتب تفکیک
کد کتاب : 136035
شابک : 978-6227969221
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 302
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 23 اردیبهشت

معرفی کتاب عقل و ایمان اثر شهاب الدین وحیدی مهرجردی

به راستی میان عقل و ایمان چه نسبتی را می‌توان برقرار ساخت؟ آیا عقل می‌تواند به درک کنه و ذات خداوند دست یابد؟ آیا برای عقل راهی به دریافت همه معارف الهی وجود دارد؟
پـژوهش پـیش ‌ رو بـرای پـاسخ به سوالات یاد شده، نگاه ملاصدرا (حکمت متعالیه) و میرزا مهدی اصفهانی (مکتب تفکیک) را به عقل و ایمان معرفی و تحلیل می‌کند؛ نقاط قوّت و کاستی و نیز مشترکات و تمایزات هر دیدگاه را بیان می‌کند و به مقایسه آن‌ها می‌پردازد.
نویسنده پس از سنجش دیدگاه های ملاصـدرا و میـرزا مـهدی، و روشـن ساختن شباهت‌ها و تفاوت‌های آرای این دو متـفکر، در خـاتمه، با عنوان «تأمـلاتی در آرای مـلاصدرا و میـرزا مهدی» پاره ‌ای از نـقدهایی را که به دیدگاه این دو اندیشمند در موضوع مدنظر وارد شده است، مورد بحث و تحلیل قرار می ‌دهد.

کتاب عقل و ایمان

شهاب الدین وحیدی مهرجردی
شهاب الدین وحیدی مهرجردی متولد سال 1345، دانشیار دانشکده الهیات و معارف اسلامی، گروه فلسفه و حکمت اسلامی دانشگاه میبد، دارایكارشناسي فلسفه از دانشگاه تهران،کارشناسی ارشد فلسفه از دانشگاه شهید بهشتی،دكتري کلام (فلسفه دین) از دانشگاه تربيت مدرس قم،دكتري (اتمام دورة آموزشي) جامعه‌شناسي، گرايش فرهنگ از دانشگاه علامه طباطبايي می باشد.