کتاب بهار سگی

Chien de printemps
«بهار لعنتی»
کد کتاب : 1865
مترجم :
شابک : 978-600839213-2
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 70
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 1993
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

بهار لعنتی
Chien de printemps
کد کتاب : 13623
مترجم :
شابک : 978-6003763937
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 96
سال انتشار شمسی : 1397
سال انتشار میلادی : 1993
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب بهار سگی اثر پاتریک مودیانو

رمان کوتاه بهار سگی اثر پاتریک مودیانو در سال ۱۹۹۳ منتشر شده است. این کتاب در دسته رمان های خارجی کوتاه قرار می گیرد. راوی اول شخص داستان که همان مودیانو یا نویسنده است، نگاهی به گذشته در سه دهه ی پیش دارد که به بهار ۱۹۶۴ بر می گردد. زمانی که او ۱۹ ساله بود و اوقاتش را با عکاسی به نام فرانسیس جانسن، که دوست رابرت کاپا بود، می گذراند.
جانسن در مدت کوتاهی که راوی جوان او را می شناسد مدام شخصیتی گریزان بوده است. چمدان های او، که پر از عکس هایی ارزشمند در طی ۲۵ سال هستند، بسته شده اند و او آماده است تا پاریس را ترک کند. حتی با اینکه گاهی به راوی اجازه می دهد در استودیوی او حضور یابد، اغلب اوقات غایب است و حتی در استودیو هم نه در را به روی کسی باز می کند نه تمایل دارد تلفن را جواب بدهد.
راوی فلسفه ی جانسن را توصیف می کند که اکنون به نظر می رسد با زندگی خصوصی اش به نوعی سازگاری یافته است.

کتاب بهار سگی


ویژگی های کتاب بهار سگی

مودیانو برنده ی جایزه ی نوبل ادبیات سال 2014

پاتریک مودیانو
مودیانو از مادری بلژیکی و پدری یهودی اهل ایتالیا در سال ۱۹۴۵ به دنیا آمده است. وی از چهره های نوجوی ادبیات مدرن فرانسه شناخته میشود که آثارش هم تحسین منتقدان ادبی را برانگیخته و هم خوانندگان فراوان دارد. مودیانو از نویسندگان پرکار به شمار می رود و برخی از کارهای او به فیلم نیز برگشته است. جایزه ی بزرگ آکادمی فرانسه برای ادبیات در سال ۱۹۷۲ نصیب وی شد. در سال ۱۹۷۸، جایزه ی معتبر فرانسوی گنکور را برای رمان خیابان بوتیکهای خاموش دریافت کرد. در سالهای اخیر رمانهای «میدان اتوال»، «در کافه جوانی گمش...
نکوداشت های کتاب بهار سگی
Modiano is a pure original. He has transformed the novel into a laboratory for producing atmospheres, not situations -- where everything must be inferred and nothing can be proved.
مودیانو یک مبتکر واقعی است. او این رمان را به یک آزمایشگاه برای تولید فضاها، و نه موقعیت ها، تبدیل کرده است- جایی که همه چیز را فقط باید حدس بزنیم و هیچ چیز واقعا اثبات نمی شود.
The Guardian

Modiano’s Paris is beautiful, baleful, disappearing. Particular places recur with unshakeable atmospheres.
پاریس مودیانو زیباست، مصیبت بار است و در حال ناپدید شدن است. مکان های خاص با فضاهایی بی نظیر مدام تکرار می شوند.
Ruth Scurr, The Spectator

قسمت هایی از کتاب بهار سگی (لذت متن)
یک روز صبح زود در کافه ای در میدان دانفر روشرو تنها نبودم، دختری هم سن وسال خودم همراهم بود. ژانسن درست میز روبه روی ما نشسته بود و با لبخندی بر لب به ما نگاه می کرد. کیف بزرگی به همراه داشت که روی صندلی نمدی کافه، کنار خودش گذاشته بود. از داخل کیفش یک دوربین عکاسی حرفه ای بیرون آورد. یک دوربین رولیفلکس آلمانی که آن روزها مخصوص عکاسی حرفه ای بود. اصلا متوجه نشدم که لنز دوربینش را روی ما متمرکز کرده است. حرکاتش بسیار سریع و درعین حال با خون سردی کامل همراه بود. تنها چیزی که می توانم بگویم این است که یک دوربین رولیفلکس داشت و به غیر از این دربارۀ جنس و نوع کاغذی که روی آن ها عکس ها را چاپ می کرد یا روشی که به کار می برد تا بازی نور و سایه را به آن زیبایی در عکس هایش رقم زند، هیچ نمی دانم.

با گذشت سالیان ،حقیقتی را که از قبل می دانستیم ولی با بی خیالی یا از روی ترس از خودمان پنهان کرده بودیم، می پذیریم: یک برادر، یک نسخه ی دوم، به جای ما در تاریخ و زمانی نامعلوم ، می میرد و سایه اش با محو شدن در ما ، ناپدید می شود.

برخی از انسان ها بارها در زندگی مان حضور پیدا می کنند در حالی که حتی متوجه شان نمی شویم.