کتاب آفریقایی

The African
کد کتاب : 13644
مترجم :
شابک : 978-9644483301
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 116
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 2004
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب آفریقایی اثر ژان ماری گوستاو لوکلزیو

افریقایی خودزندگی نامه ی مختصری از لحظات حساس دروان کودکی ژان ماری گوستاو لوکلزیو _برنده ی جایزه ی نوبل- است. در سال 1948 لوکلزیوی جوان به همراه مادر و برادرش اروپای ویران را پشت سر می گذارند تا به پدرش در نیجریه بپیوندند. پدرش یک دکتر نظامی است و جنگ باعث جدایی او و خانواده اش شده است. لوکلزیو با صدایی صمیمی و شاعرانه شور و شوق یک کودک از کشف آزادی تازه در ساوانای افریقا و همزمان عذاب او از کشف ذات استبدادی و اقتدارگرایانه ی پدرش را روایت میکند. قدرت و زیبایی کتاب در این در این است که هر دو کشف به طور هم زمان اتفاق می افتد. کتاب همانطور که به دوران کودکی نویسنده می پردازد اما همزمان ادای احترام نویسنده به مردی است که او در هشت سالگی در آفریقا ملاقات کرده است و هیچ وقت به طور کامل قادر نبود او را دوست داشته باشد.

کتاب آفریقایی

ژان ماری گوستاو لوکلزیو
ژان ماری گوستاو لو کلزیو، زاده ی ۱۳ آوریل ۱۹۴۰، نویسنده ی معاصر فرانسوی است. اولین اثر او رمان بازجویی در سال ۱۹۶۳ جایزه ی رنودو را به خود اختصاص داد. تاکنون حدود ۴۰ کتاب از جمله مجموعه داستان های کوتاه و رمان های وی منتشر شده اند. جایزه ی نوبل ادبیات سال ۲۰۰۸ میلادی از سوی آکادمی سلطنتی سوئد به او تعلق گرفت.لوکلزیو در سال ۱۹۴۰ در شهر نیس فرانسه متولد شد، پدرش در زمان جنگ جهانی دوم در نیجریه خدمت می کرد، از همین روی در کودکی دو سال در نیجریه زندگی کرد. پس از اتمام دوره ی دبیرستان در نیس به دا...
نکوداشت های کتاب آفریقایی
The past has receded, become so distant that no memory, no attempt to summon it can possibly bring it back. Nobel Prize winner J.M.G. Le Clézio tells us as much, even as his slim memoir, "The African," valiantly attempts to call back a lost time.
گذشته ی رو به زوال چنان دور از ذهن قرار می گیرید که هیچ خاطره ای ، هیچ تلاشی برای احضار آن نمی تواند آن را بازگرداند. لو کلزیو در این کتاب، با شجاعت تلاش می کند تا زمان گمشده را فراخواند.
Saul Austerlitz, Boston Globe

قسمت هایی از کتاب آفریقایی (لذت متن)
آنجا منطقه ای بود که در آن جنگ همه جانبه بود ، جنگ انسانها علیه یکدیگر ، جنگ علیه فقر ، جنگ علیه سوءاستفاده و فساد که از استعمار به ارث رسیده بود و به ویژه جنگ علیه میکروب ها.