کتاب کاوش های یک سگ

Investigations of a Dog
با نقد و تفسیر
کد کتاب : 1365
مترجم :
شابک : 978-964-8936-70-4‮
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 128
سال انتشار شمسی : 1396
سال انتشار میلادی : 1931
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

اثری از کافکا، یکی از برترین نویسندگان قرن نوزده و بیست

معرفی کتاب کاوش های یک سگ اثر فرانتس کافکا

کتاب کاوش های یک سگ، داستانی کوتاه نوشته ی فرانتس کافکا است که اولین بار در سال 1931 به چاپ رسید. راوی این داستان هنرمندانه و تأثیرگذار، سگی است که برخی از اتفاقات گذشته ی خود را به یاد می آورد و تلاش می کند تا با روش هایی نسبتاً علمی و منطقی، به پاسخی برای اساسی ترین سوالات درباره ی هستی خود برسد؛ سوالاتی که اغلب همنوعانش به آن ها فکر نمی کنند و اصلاً برایشان مهم نیست؛ مثلاً این که زمین، از کجا و چطوری غذای موجودات را به وجود می آورد؟ بسیاری از توصیفات به ظاهر بی معنی و پوچ راوی، بیان کننده ی احساس بیگانگی و سردرگمی او نسبت به جهان پیرامون هستند و بر ناتوانی ظاهری سگ ها در درک هستی ارباب هایشان (انسان ها) تمرکز دارد.

کتاب کاوش های یک سگ

فرانتس کافکا
فرانتس کافکا، زاده ی ۳ ژوئیه ۱۸۸۳ و درگذشته ی ۳ ژوئن ۱۹۲۴، یکی از بزرگ ترین نویسندگان آلمانی زبان در قرن بیستم بود. آثار کافکا در زمره ی تأثیرگذارترین آثار در ادبیات غرب به شمار می آیند.کافکا در یک خانواده ی آلمانی زبان یهودی در پراگ به دنیا آمد. در آن زمان پراگ مرکز بوهم بود، سرزمینی پادشاهی متعلق به امپراتوری اتریش - مجارستان. او بزرگ ترین فرزند خانواده بود و دو برادر کوچک تر داشت که قبل از شش سالگی فرانتس مردند و سه خواهر که در جریان جنگ جهانی دوم در اردوگاه های مرگ نازی ها جان باختند.پدرش...
نکوداشت های کتاب کاوش های یک سگ
Matchless.
بی همتا.
Amazon Amazon

Beguiling.
مسحورکننده.
Kirkus Reviews Kirkus Reviews

In this enigmatic story of a canine philosopher, Kafka explores the limits of knowledge.
در این داستان اسرارآمیز درباره ی سگی فیلسوف، کافکا به کاوش در محدودیت های دانش می پردازد.
Penguin

قسمت هایی از کتاب کاوش های یک سگ (لذت متن)
چه قدر زندگی ام تغییر کرده است و در واقع چقدر تغییر نکرده است! اکنون که به گذشته فکر می کنم، دورانی را به خاطر می آورم که هنوز در میان جامعه ی سگان زندگی می کردم و در همه ی آن چه که آن ها را به خود مشغول می کند، شریک بودم، سگی در میان سگ های دیگر. با مشاهده ی دقیق تر به نظرم می آید که اینجا از دیرباز نقصی در کار بوده، شکاف باریکی، اثری از شکستگی وجود داشته است. در میان محترم ترین گردهمایی های اجتماعی احساس کمی ناخوشایندی وجودم را در برمی گرفت؛ آری، گاهی حتی در محفلی دوستانه، نه، گاهی نه، بلکه بارها و بارها. تنها نگاه یکی از همنوعان مورد علاقه ام، تنها آن نگاه، گویی او را به نوعی تازه دیده باشم، مرا شرمگین، متوحش، درمانده، آری مأیوس می ساخت.

من می کوشیدم خود را تا حدی آرام سازم، دوستانی که این موضوع را به آن ها اعتراف کرده بودم، کمکم کردند و دوباره دوران آرام تری فرا رسید، دورانی که فاقد چنین حوادث غیرمنتظره ای نبود، اما من این حوادث را در آن هنگام با خونسردی بیشتری می پذیرفتم و با خونسردی بیشتری به زندگیم وارد می کردم. حوادثی که شاید غم انگیز و خسته کننده بودند، اما مرا گرچه با خصوصیاتی کمی سرد، خوددار، ترسو، حسابگر، ولی در مجموع به مثابه ی یک سگ تمام عیار باقی گذاشتند.