کتاب خواب عموجان

Uncle's Dream
کد کتاب : 134239
مترجم :
شابک : 978-6004059459
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 207
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1859
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 12 خرداد

رویای عموجان
My Uncle's Dream
کد کتاب : 136950
مترجم :
شابک : 978-9642575398
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 220
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1859
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 8
زودترین زمان ارسال : 12 خرداد

معرفی کتاب خواب عموجان اثر فئودور داستایفسکی

کتاب «خواب عموجان» داستانی نوشته فئودور داستایووسکی، نویسنده سرشناس اهل روسیه است. داستان این کتاب درباره طمع زنی است که می خواهد با ازدواج دخترش با مردی پیر به ثروت فراوانی دست پیدا کند. سفر شاهزاده ای پیر به نام «ک» به شهر مورداسوف، زندگی بسیاری از مردم منطقه را تحت تاثیر قرار می دهد و در این میان زندگی ماریا آلکساندراونا و دختر جوانش بیش از دیگران دستخوش تغییر می شود. ماریا قصد دارد دختر زیبایش به نام زینا را به ازدواج شاهزاده پیر و بیماری که به عموجان مشهور است، درآورد. زینا عاشق معلم فقیر مدرسه است اما ماریا اجازه ازدواج دختر زیبایش را با معلم جوان نمی دهد و به جای آن در تلاش است تا او را به عقد پیرمردی درآورد که به زوال عقل مبتلا شده است. ماریا آلکساندراونا در پی آن است تا پس از مرگ عموجان، به واسطه ازدواج دختر جوانش با او به بلندپروازی‌های خود دست پیدا کند و ثروت هنگفتی را به جیب بزند. عموجان به رغم آنکه به زینا علاقمند شده اما متوجه دسیسه ماریا می شود. تلاش های ماریا برای ازدواج دخترش به نتیجه نمی رسد و در نهایت آن ها همه دار و ندار خود را می فروشند و از مورداسوف می روند. تا اینکه سال ها بعد سرنوشت آن ها را در سن پطرزبورگ با ماجرایی تازه آشنا می کند.
داستایووسکی «خواب عموجان» را در سال ۱۸۵۹ و پس از وقفه ای طولانی به چاپ رساند. کتاب نخستین بار در مجله «زبان روس» (۱۸۵۹، شماره ۳) منشر شد. داستایووسکی کار بر روی این رمان را زمانی آغاز کرد که در اومسک در تبعید بود. زمان دقیق نگارش آن معلوم نیست اما گفته می شود که این نویسنده بزرگ در زمان نوشتن آن مشکلات شدید مالی داشته است. داستایوفسکی درباره زمان نگارش این داستان گفته: "من آن را در سیبری نوشتم... صرفا با هدف شروع دوباره در زمینه ادبی."

کتاب خواب عموجان

فئودور داستایفسکی
فئودور میخایلاویچ داستایوفسکی، زاده ی ۱۱ نوامبر ۱۸۲۱ و درگذشته ی ۹ فوریه ی ۱۸۸۱، نویسنده ی مشهور و تأثیرگذار روس بود. پدر داستایفسکی پزشک بود و از اوکراین به مسکو مهاجرت کرده بود و مادرش، دختر یکی از بازرگانان مسکو بود. او در ۱۸۳۴ همراه با برادرش به مدرسه ی شبانه روزی منتقل شدند و سه سال آن جا ماندند. داستایفسکی در پانزده سالگی مادر خود را از دست داد. او در همان سال امتحانات ورودی دانشکده ی مهندسی نظامی را در سن پترزبورگ با موفقیت پشت سر گذاشت و در ژانویه ی ۱۸۳۸ وارد این دانشکده شد. در تابستا...