کتاب علیه ایده آلیسم

Idealism
دو مقاله فلسفی
کد کتاب : 13697
مترجم :
شابک : 978-9643639556
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 109
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1960
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب علیه ایده آلیسم اثر تئودور آدورنو

«اگر بناست فلسفه در مقام معنا شناسی علمی، آرزومند ترجمه زبان و منطق باشد، آنگاه بر ، عهده آن است تا در مقام فلسفه نظری، منطق را به زبان آورد. اینک زمان فلسفه آخرین است، نه فلسفه نخستین.»

کتاب «علیه ایده آلیسم» متشکل از سه بخش است، دو مقاله اصلی به قلم «تئودور آدورنو» و یک یادداشت کوتاه از «بنیامین اسنو» در معرفی یکی از آن مقالات.

مهم ترین وجه مشترک دو مقاله آدورنو، نقد ریشه ای تفکر ایده آلیستی و منطق اینهمانی است و همین امر نیز دلیل اصلی گزینش و انتشار آن ها درقالب یک کتاب واحد است. این کتاب شامل دو مقاله از آدورنو، فعلیت فلسفه و نقد فلسفه خواستگاه می باشد. هم چنین مقاله «راهگشای آدورنو و فعلیت فلسفه» ار«بنیامین اسنو» صفحه ی نه تا نوزده ی کتاب را در بر گرفته است.

کتاب علیه ایده آلیسم

تئودور آدورنو
تئودور لودویگ ویزنگروند آدورنو (Theodor Ludwig Wiesengrund Adorno)، فیلسوف، جامعه‌شناس، موسیقی‌شناس و آهنگ‌ساز آلمانی بود که به عنوان یکی از برجسته‌ترین اعضای مکتب فرانکفورت شناخته می‌شود. آدورنو که در 11 سپتامبر 1903 در شهر فرانکفورت آلمان متولد شد و در 6 اوت 1969 درگذشت، به خاطر نظریات نقادانه‌اش در مورد جامعه‌ی صنعتی، فرهنگ جمعی و ایدئولوژی نئولیبرالیسم شناخته شده است.آدورنو از جوانی در زمینه‌های موسیقی و فلسفه فعالیت داشت و تحصیلات خود را در دانشگاه...
دسته بندی های کتاب علیه ایده آلیسم