کتاب گریز به تاریکی

Die erzählenden schriften
و پنج داستان دیگر
کد کتاب : 13713
مترجم :
شابک : 978-9649971650
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 352
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب گریز به تاریکی اثر آرتور شنیتسلر

گریز به تاریکی داستان یک بیمار است. اما این بار « بیماری روانی». شنیتسلر این داستان بلند ترسناک را در سال ۱۹۰۹ نوشت. وی ادعا می کند که این داستان را تحت تأثیر ترس خود از دیوانگی و اندوهی که به خاطر پیش بینی آن احساس می کرده، نوشته است. در این داستان ما شاهد سقوط تدریجی مرد چهل و سه ساله ای به دنیای شیفتگی بیمارگونه و اوهام هستیم. در این جاست که نویسنده دقت شگفت انگیزی در مشاهدات بیماری های روانی از خود نشان می دهد. باز هم گفت و گوهای درونی روبرت با خودش به ما اجازه می دهد احساسات غیر قابل بیان، افکار و خیال پردازی هایش را بشنویم و درون او بشناسیم و از این طریق عذاب روحی او را درک کنیم.

این داستان درباره ی روابط دو برادر است. اشاره ی روبرت به این مسئله که: «رابطه ی دو برادر نزدیک ترین رابطه ی بشری است» ممکن است در نظر اول قدری گستاخانه بنماید. اما نویسنده این رباطه را، رابطه ای به ویژه عمیق و اساسی می شناسد. در داستان «جرونیموی کور و برادرش» که در سال ۱۹۰۰ به چاپ رسید، شنیتسلر از نو رابطه بسیار نزدیک دوب رادر و جنبه های مختلف آن، از قبیل عدم اعتماد، محبت، نفرت، تردید،ترس و تقصیر را توصیف می کند. «گریز به تایکی» از داستان «جرونیمو» تیره تر ترسیم شده است.

شنیتسلر روی این داستان بیش از داستا های دیگر وقت گذاشت و چند بار آن را دوباره نویسی کرد. این داستان تا سال ۱۹۳۱ که تاریخ مرگ اوست، به چاپ نرسید.

کتاب گریز به تاریکی

آرتور شنیتسلر
آرتور شنیتسلر (به آلمانی: Arthur Schnitzler) ‏ (زاده ۱۵ می ۱۸۶۲ وین - درگذشته ۲۱ اکتبر ۱۹۳۱ وین)، رمان‎نویس و نمایش‌نامه‌نویس اتریشی بود.آرتور شنیتسلر در سال ۱۸۶۲ در شهر وین متولد شد. تحصیلات خود را در رشتهٔ پزشکی به پایان رساند، ولی به زودی از طبابت روی‎گردان شد و به نویسندگی و ادبیات علاقهٔ زیادی نشان داد.شنیتسلر نه تنها نویسنده‌ای برجسته به‌شمار می‌رفت بلکه روانشناس متبحری نیز بود که در بیشتر آثار خویش به تجزیه و تحلیل روانی مهمی دست زده و سعی کرده&zwnj...