کتاب هاتا یوگا

Asana, pranayama, mudra, bandha
تمرینات مقدماتی و پیشرفته
کد کتاب : 13773
مترجم :
شابک : 978-9642842919
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 520
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1984
نوع جلد : سلفونی
سری چاپ : 30
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

آسانا، پرانایاما، مودرا، باندا
Asana Pranayama Mudra Bandha
(ساتیاناندا یوگا)
کد کتاب : 55410
مترجم :
شابک : 978-6226973076
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 584
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1969
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

معرفی کتاب هاتا یوگا اثر سوامی ساتیاناندا ساراسواتی

یوگا هماهنگی اندیشه، سخن ، کردار و عمل است. هنر زندگی کردن است. دانشی است که هر کس باید بیاموزد چرا که بر تمام جنبه های حیاتی انسان تاثیرگذار است .اولین قدم در یوگا شناخت ظرفیت ذهنی و جسمی است. سیستم یوگا به شاخه های زیادی نظیر هاتا، راجا، گیانا، کارما، کندالینی، مانترا و لایا تقسیم شده است. هر کس با توجه به نیازی که دارد می تواند خصوصیت های مختلف این شاخه های گوناگون را بشناسد و هر کدام از آنها را که با نیازش سازگار بود دنبال کند.
هاتا یوگا کتابی است در مورد شاخه ای از یوگا به نام هاتا . این کتاب هاتا یوگا را از دریچه ی سوامی ساتیاناندا ساراسواتی استاد علم یوگا که بیش از 80 کتاب در این زمینه نگاشته ارائه می دهد. این کتاب با مقدمه ای بر یوگا آغاز می شود که افسانه ی یوگا و یوگا در حال حاضر را توضیح می دهد. سپس توضیحی درباره ی آساناها می دهد و وضعیت های یوگا را تشریح می کند. سپس روش انجام تمرین های آسانا ها را سه بخش مقدماتی و متوسطه و پیشرفته پیش می گیرد. در هر فصل بیان شده که این حرکات برای رفع چه مشکلاتی مناسب است. تعدادی مخصوص رفع مشکلات دستگاه گوارش است. تعدادی برای تقویت چشم است.

کتاب هاتا یوگا

سوامی ساتیاناندا ساراسواتی
ساتیاناندا ساراسواتی (25 دسامبر 1923 - 5 دسامبر 2009) سانانیاسین، معلم یوگا و گورو در هر دو کشور زادگاه خود هند و غرب بود. وی شاگرد سیواناندا ساراسواتی، بنیانگذار انجمن زندگی الهی بود و مدرسه یوگای بیهار را در سال 1964 تأسیس کرد. وی بیش از 80 کتاب از جمله کتاب معروف خود Asana Pranayama Mudra Bandha را در سال 1969 نوشت.
دسته بندی های کتاب هاتا یوگا
قسمت هایی از کتاب هاتا یوگا (لذت متن)
یوگا یک دفینه پنھان شده در ویرانه ھای تاریخ کھن نیست. یوگا یک نیاز است, یک نیاز با ارزش برای مردم عصر حاضر و فرھنگ و تمدن آینده. یوگا ھنر زندگی کردن است, دانشی است که باید با زندگی روزانه ھر فرد عجین شود زیرا که بر تمام جنبه ھای حیاتی, اعم از جسمی ,روانی و روحی تاثیر به سزایی دارد. یوگا ترکیبی است از واژه یوگ به معنی”اتحاد, بھم پیوستن”.این اتحاد در اصطلاح معنوی به زبان سانسکریت عبارتست از پیوند آگاھی خالص فردی با روح کیھانی.یوگا ایجاد کننده ھماھنگی و توازن بین جسم, روان و روح است. سیستم علمی-عملی یوگا این توازن را از طریق انجام تمرینات جسمی, تنفسی و مودرا ھا و قفل ھای انرژی و نظافتی و مراقبه تامین می کند. این تمرینات فرد را قادر می سازد تا به حقیقت واقعی بدن دست یابد.

علم یوگا با عمل روی عوامل خارجی شخصیت و فیزیک بدن که برای بیشتر مردم قابل لمس است، آغاز می شود. عدم توازن در این سطوح سبب ایجاد اختلال در ارگانهاء ماهیچه ها و اعصاب می گردد. به طور مثال، وقتی سیستم غدد داخلی دچار اختلال می شود، کارآیی این سیستم کاهش می یابد و علایم بیماری آشکار می گردد. هدف یوگا هماهنگ کردن بخش های مختلف بدن است تا در پرتو آن شادابی و تندرستی کلی به دست آید.