کتاب خیکی ها در تاریخ

The Fat Man in History and Other Stories
و داستان های دیگر
کد کتاب : 1381
مترجم :
شابک : 978-600-119-673-7
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 128
سال انتشار شمسی : 1393
سال انتشار میلادی : 1980
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

پیتر کری برنده جایزه من بوکر بوده است.

معرفی کتاب خیکی ها در تاریخ اثر پیتر کری

کتاب خیکی ها در تاریخ و داستان های دیگر، مجموعه ای از داستان های کوتاه نوشته ی پیتر کری است که نخستین بار در سال 1980 به چاپ رسید. اگر در آرمان شهری پسامارکسیستی، چاق بودن عملی ضدانقلابی اعلام می شد، خیکی ها چگونه به مبارزه برمی خاستند؟ اگر این امکان وجود داشت که بدن جدیدی را در قرعه کشی برنده شویم، کدام گروه از مردم، زشت بودن را انتخاب می کردند؟ اگر اراذل و اوباش اسلحه به دست، تصمیم می گرفتند امور را از طریق ایجاد رعب و وحشت به دست بگیرند، روش های آن ها تا چه حد جواب می داد؟ پیتر کری در این مجموعه داستان درخشان در جست و جوی پاسخ به این سؤال هاست. این اثر بدیع و جذاب، درباره ی احتمالات آینده پیش بینی می کند. کتاب خیکی ها در تاریخ و داستان های دیگر، از مرز فرضیات فراتر می رود تا از حقایق عمیق و بعضاً ترسناکی درباره ی تاریک ترین و روشن ترین وجوه انسان ها پرده بردارد.

کتاب خیکی ها در تاریخ

پیتر کری
پیتر کری، زاده ی ۷ مه ۱۹۴۳، نویسنده، پدیدآور و رمان نویس اهل استرالیا است. وی دو بار در سال های ۱۹۸۸ و ۲۰۰۱ برنده ی جایزه ی ادبی من بوکر شده است. کری هم چنین عضو برگزیده ی انجمن پادشاهی ادبیات انگلستان (۱۹۸۹)، عضو افتخاری آکادمی علوم انسانی استرالیا (۲۰۰۱)، و عضو آکادمی علوم و هنر آمریکا (۲۰۰۳) است.
نکوداشت های کتاب خیکی ها در تاریخ
Carey is destined to be one of the most widely read and admired writers working in English.
برای کری مقرر شده که یکی از پرمخاطب ترین و تحسین شده ترین نویسندگانی باشد که به زبان انگلیسی می نویسند.
Times Literary Supplement Times Literary Supplement

A landmark in contemporary Australian literature.
نقطه عطفی در ادبیات معاصر استرالیا.
Goodreads

An intriguing collection.
مجموعه داستانی جذاب.
Kirkus Reviews Kirkus Reviews

قسمت هایی از کتاب خیکی ها در تاریخ (لذت متن)
او در طول همین تابستان، همخانه ی ادی شد. ادی ترسیده بود، قند توی دلش آب می شد و تقریبا عاشق او شده بود. احساس مردی را داشت که ماشین مسابقه ای خریده که جرأتش را ندارد با آن سریع رانندگی کند.

هر چیزی که به آن عشق ورزیده نشود، از صحنه ی روزگار محو خواهد شد. ما تنها به واسطه ی عشق دیگران، وجود داریم و تمام ماجرا هم همین است.