کتاب عصر سرمایه

The Age of Capital, 1848-1875
1848-1875
کد کتاب : 13814
مترجم :
شابک : 978-2000752745
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 453
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1975
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 13 اردیبهشت

معرفی کتاب عصر سرمایه اثر اریک هابسبام

در کتاب عصر سرمایه ، اریک هابسبام وقایع و روندهایی را که منجر به پیروزی شرکت های خصوصی و نمایندگان آن در سالهای بین 1848 تا 1875 شده است ، شرح می دهد. این کتاب همراه با جلد های دیگر آن ، کلید فکری ای برای سرچشمه های جهانی که در آن ما امروزهزندگی می کنیم به دست می دهد.
همچنین با رویدادهای بزرگ همراه است - انقلاب های ناکام ، جنگ های فاجعه بار و رکود جهانی. عصر سرمایه برای تجزیه و تحلیل روندهایی که منجر به ایجاد نظم جدید شده ایت برجسته است. هابسبام با جار و جنجالی که او را به یکی از بزرگترین مورخان ما تبدیل کرده است ، برندگان و بازندگان این دوره ، نهادهای آن ، ایدئولوژی ها ، علم و ادیان را محکوم می کند.
در پی انقلاب فرانسه و انقلاب صنعتی ، اروپا دستخوش انقلاب دیگری شد - این بار انقلابی از ارزشها. نویسنده ظهور سرمایه داری صنعتی و تثبیت فرهنگ بورژوایی را مورد بررسی قرار داده و تأثیرات افزایش تراکم ثروت ، مهاجرت جمعیت و سلطه فرهنگ اروپا را بررسی کرده است. کتاب عصر سرمایه با ادغام اقتصاد با تحولات سیاسی و فکری ، چرخه های رونق و رکود را که اقتصادهای سرمایه داری ، قربانیان و پیروزان اخلاق بورژوازی را توصیف می کنند ، مطالعه می کند.

کتاب عصر سرمایه

اریک هابسبام
وی در یک فامیل یهودی و در شهر اسکندریه مصر به دنیا آمد. در کودکی، خانواده اش از اسکندریه به وین و سپس برلین مهاجرت کردند. هابسبام بعدها در بریتانیا (لندن) سکنی گزید. همان جا زیست و همان جا درگذشت. اریک هابسبام از برجسته ترین مورخان عصر ما و از پیشکسوتان تاریخ اجتماعی بشمار می رود.اریک هابسبام بر سنّت روشنگری تکیه داشت، عدالت خواه بود و در توصیف نبردهای طبقاتی، به محرومان نگاه جانبدارانه داشت. زندگی و آثار وی متأثر از دلبستگی و تعهد به سوسیالیسم بود. زندگیش را به اعتلای جنبش نظری و عملی تهیدست...
نکوداشت های کتاب عصر سرمایه
Eric Hobsbawm is one of the few genuinely great historians of our century.
اریک هابسبام یکی از معدود تاریخدانان عالی عصر ماست.
The New Republic

Brilliant. . . . [This period] must be understood from a global perspective. Hobsbawm is at his best when he dissects the bourgeois culture of 'repectability
درخشان... این دوره باید از طریق پرسپکتیو جهانی فهمیده شود. هابسبام وقتی در مورد مقبولیت فرهنگ بورژوایی بحث می کند ،بهترین خود است.
The New York Times Book Review

One of the great achievements of historical writing in recent decades.
یکی از بهترین دستاورد های نوشتار تاریخی در دهه های اخیر.
The New York Review of Books

قسمت هایی از کتاب عصر سرمایه (لذت متن)
خواهش میکنم روزنامه ها را به دقت بخوان- حالا ارزش خواندن دارند... این انقلاب شکل زمین را عوض خواهد کرد- و به جاست و باید که چنین کند- زنده باد جمهوری! حقیقتا اگر من جوان تر و ثروتمند تر بودم از آن چه متاسفانه هستم، هم امروز به آمریکا مهاجرت می کردم. نه از روی جبن- که روزگار به شخص کن آسیبی نمی تواند برساند، همان قدر که من نمی توانم به آن آسیبی برسانم- بلکه به سبب نفرت شدید از فساد اخلاقی که به قول شکسپیر بوی تعفنش به عرش اعلا میرسد... .