کتاب مده آ

Medea
  • 10 % تخفیف
    75,000 | 67,500 تومان
  • موجود
  • انتشارات: بیدگل بیدگل
    نویسنده:
کد کتاب : 871
مترجم :
شابک : 978-6007806777
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 80
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 431BC
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 10
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

مده آ
Medea
به همراه تحلیل روان شناختی شخصیت مده آ
  • 15 % تخفیف
    180,000 | 153,000 تومان
  • موجود
  • انتشارات: افراز افراز
    نویسنده:
کد کتاب : 13837
مترجم :
شابک : 978-9642432714
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 164
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 431BC
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 12
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب مده آ اثر اوریپید

کتاب مده آ، نمایشنامه ای تراژیک نوشته ی اوریپید است که در حدود سال 431 قبل از میلاد مسیح به رشته ی تحریر درآمد. نمایشنامه ی مده آ که یکی از تأثیرگذارترین و ماندگارترین تراژدی های یونان به شمار می آید، به داستان اسطوره ای مردی به نام یاسون می پردازد که با کمک ساحره ای به نام مده آ، گنج «پشم زرین» را به دست آورده است. یاسون پس از ازدواج با مده آ و آوردن دو بچه از او، این زن را به خاطر یافتن شریکی بهتر در زندگی ترک می گوید. اما یاسون حتی فکر انتقام وحشتناکی که مده آ از او خواهد گرفت را نیز نمی تواند تصور کند. این داستان جاودان درباره ی انتقام سخت زنی که توسط شوهرش مورد توهین و خیانت قرار گرفته، برای بیش از بیست قرن است که مخاطبین تئاتر و علاقه مندان به هنر نمایش را مسحور زیبایی و جذابیت خود کرده است.

کتاب مده آ


ویژگی های کتاب مده آ

جزو لیست برترین کتاب های تاریخ ادبیات به انتخاب انجمن کتاب نروژ

فیلم هایی بر اساس این کتاب در سال های مختلف ساخته شده است.

اوریپید
اوریپید یکی از سه تراژدی‌نویس مهم عصر زرین درام یونان است که منتقدان قدیم و جدید او را درام‌پردازی سنت‌شکن، نوآور و نامتعارف می‌دانند. او در یکی از سال‌های دهۀ 480 پیش از میلاد در بخش شرقی آتن زاده شد. اطلاعات کمی از زندگی او در دست است. نخستین نمایشنامۀ او یک سال پس از مرگ آیسخولوس در سال 455 پیش از میلاد بر صحنه رفت و او در مسابقات تئاتریِ دیونیزیای شهر آتن به مقام سوم رسید. در سال 441 پیش از میلاد به نخستین پیروزی‌اش دست یافت و مقام نخست این رقابت‌ها را ک...
نکوداشت های کتاب مده آ
A great classic of world literature.
یک اثر کلاسیک بزرگ در ادبیات جهان.
Barnes & Noble

A shockingly modern classic work.
یک اثر کلاسیک مدرن شوکه کننده.
Penguin

Euripides is the master of moral complexity.
اوریپید، استاد پیچیدگی های اخلاقی است.
Guardian Guardian

قسمت هایی از کتاب مده آ (لذت متن)
ولی من تنها هستم. وطنی ندارم. و اکنون همسرم نیز مرا از خویش رانده است. مرا به یغما بردند. از سرزمینی در آن سوی آب ها به اینجا آوردند. نه مادر دارم، نه برادری، و نه خویشاوندی، تا در این مصیبت، پناهی باشند برای آغوش بی پناه من.

پرستار: بانوی من باید شکیبا بود....چه می توان کرد؟ می بینم که پسران تو حیرت زده و اندوهگین به سویت می آیند... مده آ: دور شوند.... دور... از همه ی آنان نفرت می کنم.. آن ها فرزندان آن مرد خائنند.... لعنت خدایان بر همه ی آنان باد... مرگ بر پدرشان و مرگ بر خودشان...کاش روزی برسد که آن مرد ملعون و نوعروسش را در زیر ویرانه ی کاخشان ببینم. پرستار: آرام بانوی من آرام.... مده آ: ای پدر صدای مرا می شنوی... من به تو خیانت ورزیدم و تو را ترک گفتم... ای زادگاه من تو را به خاطر آن مرد پشت سر گذاشتم و از یادت بردم... و تو ای برادر... من دستان خود را به خون تو آلوده ساختم همه ی این ها به خاطر همان عشق ملعون بود و من آرام نخواهم نشست و بیدادی بر او روا بدارم که فریاد از زمین و آسمان برخیزد.

هنگامی که تو ماموریت یافته بودی گاوهای وحشی آتشین دم را رام کنی و یوغ بر آن ها نهی و زمین های بایر را شخم زنی، من بودم که زندگی تو را نجات بخشیدم. اژدهایی را که از پشم زرین نگاهبانی می کرد و خشمگین و توفنده بر آن گنج خفته بود، که کشت؟ این من بودم که آن را کشتم و در راه موفقیت تو مشعل افروختم. من با طیب خاطر پدرم را فریفتم، وطنم را ترک گفتم و با تو به ایولس آمدم.