کتاب کتاب خنده و فراموشی

The Book of Laughter and Forgetting
کد کتاب : 13863
مترجم :
شابک : 978-9645512840
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 168
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1979
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 15
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

برنده ی جایزه ی لس آنجلس تایمز سال 1984

معرفی کتاب خنده و فراموشی اثر میلان کوندرا

کتاب خنده و فراموشی داستانی غنی از ، شخصیت ها و دامنه تخیلی است .کتاب خنده و فراموشی داستانی است که برای میلان کوندرا اولین موفقیت بزرگ بین المللی اش را در اواخر دهه 1970 به ارمغان آورد. مانند همه کارهای او ، ارزش کتاب چیزی بسیار بیشتر از پیامدهای تاریخی اش است. در هفت بخش فوق العاده یکپارچه ، جنبه های مختلف وجود بشر بزرگنمایی می شود و تقلیل می رود ، باز ترسیم و مورد تاکید قرار میگیرد، تباز نگری میشود ، تجزیه و تحلیل می شود و تجربه می شود.

کتاب کتاب خنده و فراموشی

میلان کوندرا
میلان کوندرا، زاده ی ۱ آوریل ۱۹۲۹ در برنو، چکسلواکی، نویسنده ی اهل چک است که از سال ۱۹۷۵ به فرانسه تبعید شد و نهایتا در سال ۱۹۸۱ به تابعیت فرانسه درآمد. او خود را نویسنده ای فرانسوی می داند و مصر است که آثارش باید چه در کتاب فروشی ها و چه در دسته بندی ادبی جزو ادبیات فرانسه محسوب شود. بهترین اثر کوندرا، بار هستی است. قبل از انقلاب مخملی ۱۹۸۹، حکومت کمونیستی کتاب های وی را در چک ممنوع کرده بود. او ترجیح می دهد به دور از هیاهوی شهرت زندگی کند و کمتر با رسانه ها گفت وگو می کند. میلان کوندرا تاکن...
نکوداشت های کتاب خنده و فراموشی
""The Book of Laughter and Forgetting calls itself a novel, although it is part fairy tale, part literary criticism, part political tract, part musicology, and part autobiography. It can call itself whatever it wants to, because the whole is genius.""-- New York Times"
کتاب خنده و فراموشی" خود را رمان می نامد ، اگرچه بخشی از افسانه ها ، بخشی از نقد ادبی ، بخشی از دستگاه سیاسی ، بخشی موسیقی شناسی ، و بخشی ازآن تشکیل شده از زندگی نامه است. این کتاب می تواند خود را به هر آنچه می خواهد بنامد ، زیرابه طور کلی آ نبوغ است. "" - نیویورک تایمز ""

"This book, as it bluntly calls itself, is brilliant and original, written with the purity and wit that invite us directly in."-- John Updike, "New York Times Book Review"
" این کتاب ، همانطور که خود را صریحا خود را بیان میکند، درخشان و با اصالت است . با خلوص و شوخ طبعی نوشته شده است که مستقیما ما را به آن دعوت می کند. "- جان آپدایک ،" بررسی کتاب نیویورک تایمز "

قسمت هایی از کتاب خنده و فراموشی (لذت متن)
زاد و ولد سریع جنون نوشتن در میان سیاستمدارن، راننده های تاکسی، زنان باردار، معشوقه ها، آدم کش ها، جنایتکاران، فاحشه ها، روسای پلیس، پزشکان و بیماران به من ثابت می کند که هر فردی، بدون استثنا در درون خود حامل استعداد بالقوه نویسندگی است و تمام نوع باشد کاملا حق دارد که با فریاد، همه ما نویسنده ایم !، به خیابانها هجوم بیاورد. دلیلش این است که هر کسی در قبول این واقعیت که نامفهوم و نامرئی در دنیایی متفاوت ناپدید خواهد شد دچار تشویش می شود، و می خواهد پیش از اینکه زیادی دیر بشود خود را به دنیایی از واژه ها تبدیل کند.