کتاب روایت عاشورا و مناسبت های محرم و صفر

Ashura narration
کد کتاب : 13926
شابک : 978-6008460305
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 798
سال انتشار شمسی : 1400
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

معرفی کتاب روایت عاشورا و مناسبت های محرم و صفر اثر محمدابراهیم آیتی بیرجندی

اثر حاضر پژوهشی تاریخی در مورد «واقعه عاشورا» و چگونگی شکل گیری و وقوع آن است.
در این پژوهش ابتدا به معرفی اوصاف امام حسین(ع) و فضایل آن امام و خاندان پاک ایشان پرداخته شده سپس به معرفی یزید بن معاویه و خاندان پلید وی پرداخته شده است.
آنگاه به چگونگی و علت شکل گیری واقعه عاشورا اشاره گردیده و نحوه خروج امام حسین از مدینه به مکه و از آنجا به سمت کوفه و ورود به سرزمین کربلا و چگونگی قیام خونین آن امام شرح داده شده است.
نویسنده مصایب مختلف امام حسین و خاندان و اصحاب ایشان را به همراه برخی از آموزه های عرفانی و اعتقادی عاشورا تشریح نموده و وقایع بعد از عاشورا به ویژه قیام توابین و قیام مختار ثقفی و انتقام گیری از شهدای کربلا را گزارش نموده است.

کتاب روایت عاشورا و مناسبت های محرم و صفر

محمدابراهیم آیتی بیرجندی
محمدابراهیم آیتی(۱۲۹۴ش–۱۳۴۳ش) نویسنده و مورخ شیعه، نویسنده کتاب تاریخ آندلس و کتاب تاریخ پیامبر اسلام و نیز مترجم تاریخ یعقوبی به زبان فارسی. او علاوه بر تحصیلات حوزوی دارای مدرک دکتری فلسفه اسلامی از دانشگاه تهران بود. آیتی از روحانیون فعال در عرصه‌های علمی، پژوهشی و فرهنگی بود و نزد اهل علم و فرهنگ صاحب جایگاه و احترام بود. او در مهر ۱۳۴۳ شمسی بر اثر تصادف رانندگی درگذشت. کتاب تاریخ پیامبر او برگزیده اولین دوره کتاب سال جمهوری اسلامی ایران شد.
دسته بندی های کتاب روایت عاشورا و مناسبت های محرم و صفر