کتاب مسیح هرگز به اینجا نرسید

Cristo si è fermato a Eboli
کد کتاب : 13949
مترجم : محمدحسین رمضان کیایی
شابک : 978-9643630201
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 283
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1979
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب مسیح هرگز به اینجا نرسید اثر کارلو لوی

"مسیح هرگز به اینجا نرسید" اثری است از "کارلو لوی" که یک پزشک و نقاش و نویسنده ی ایتالیایی بود. این اثر در واقع دربردارنده ی خاطراتی است که "کارلو لوی" در دوران تبعید دوساله ی خود در سال های 1935 و 1936 در یک منطقه ی روستایی در جنوب ایتالیا طی حکومت فاشیستی موسولینی تجربه کرد.
نویسنده در این کتاب به عهدی که با روستاییان بست و به آن وفا نکرد اشاره می کند و آن بازگشت نزد آنها بود که نتواست به انجام برساند؛ با این حال نوشتن کتاب "مسیح هرگز به اینجا نرسید" به نوعی یک بازگشت برای او بود که توانست از میان خاطرات تلخ و شیرین خود در آن روستا، نزد روستاییان خود بازگردد. "کارلو لوی"، پزشک تبعیدی، در خاطراتش به تجزیه و تحلیل اوضاع اجتماعی و اقتصادی مردم روستا پرداخته که از این جهت "مسیح هرگز به اینجا نرسید" را به اثری قابل تامل و خواندنی تبدیل می کند. بنابراین مطالعه ی این کتاب برای افرادی که به مباحث جامعه شناسی، علی الخصوص جامعه شناسی روستا علاقه مند هستند، بسیار توصیه می شود.
علت انتخاب این عنوان برای کتاب، عبارتی است که مردم روستا مکررا آن را تکرار می کردند. مردم مدام اظهار می داشتند که مسیحی نیستند و هرگز حقوق انسانی آن ها رعایت نشده جوری که انگار "مسیح هرگز به اینجا نرسید" و قبل تر از رسیدن به روستا متوقف شد. به این ترتیب مردم می خواستند بگویند که هرگز توسط هیچ گروهی، نه مسیحیان، نه سیاست مداران و نه حاکمان درک نشدند و هیچکس به خود زحمت نداد که مشکلات آن ها را بفهمد. اینک "کارلو لوی" با نگارش این کتاب، گوشه ای از دغدغه ها و دشواری های زندگی این مردم را شرح داده است.

کتاب مسیح هرگز به اینجا نرسید

کارلو لوی
کارلو لوی نقاش ، نویسنده ، فعال ، ضد فاشیست و پزشک ایتالیایی بود. وی بیشتر به خاطر کتاب خود "مسیح هرگز به این جا نرسید مشهور است ، که در سال 1945 منتشر شد و بر گرفته از خاطرات وی از زمانی است، که ، پس از دستگیری در رابطه با فعالیت سیاسی اش در تبعید در لوکانیا ، ایتالیا گذراند . در سال 1979 ، این کتاب پایه و اساس فیلمی به همین نام ، به کارگردانی فرانسسکو روسی ساخته شد. لوکانیا ، که از آن به عنوان باسیلیکاتا نیز یاد می شود ، از لحاظ تاریخی یکی از فقیرترین و عقب مانده ترین مناطق جنوب ایتالیا بود...
قسمت هایی از کتاب مسیح هرگز به اینجا نرسید (لذت متن)
هیچ کس به اینجا نیامد. مگر در مقام یک خریدار, یک دشمن و یا یک دیدار کننده عاجز از درک موقعیت.امروز نیز همانند سه هزار سال قبل از میلاد مسیح , فصلها بر رنج طاقت فرسای کشاورزان سپری می شود; هیچ پیام انسانی و یا الهی به این فقر تغییر ناپذیر نرسیده است. به زبان دیگری صحبت می کنیم: زبان ما اینجا غیر قابل فهم است.

علی رغم به راه انداختن مراسم بزرگداشت مادونا، دعاهای دون ترایلا و امید کشاورزان، باران حتی در روزهای بعد هم نبارید. خاک برای کار بیش از اندازه سفت بود و دانه های زیتون روی درخت های تشنه داشت می خشکید؛ اما مادونای سیه چهره خونسرد بود، ترحم نداشت، التماس ها را نمی شنید، مثل طبیعت آن جا تغافل پیشه کرده بود.