کتاب ناگهان انقلاب

The unthinkable revolution in Iran
کد کتاب : 56610
مترجم :
شابک : 978-6220603245
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 350
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2004
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

انقلاب تصور ناپذیر در ایران
The Unthinkable Revolution in Iran
کد کتاب : 14100
مترجم :
شابک : 978-6008091462
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 448
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 2004
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

انقلاب نااندیشیدنی در ایران
The Unthinkable Revolution In Iran
کد کتاب : 86140
مترجم :
شابک : 978-6000348892‬‬‬
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 492
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2005
نوع جلد : جلد نرم
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب انقلاب تصور ناپذیر در ایران اثر چارلز کورزمن

جنبش‌های براندازانه‌ی مردمی نسبت به ابعادشان همواره محل مناقشه و منازعه بوده‌اند. خاصیت رخدادگونگی این جنبش‌ها، فرم اعتراض‌ها و تغییرات بنیادی که در دولت‌ها، حکومت‌ها و کلیت ساختار سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی ایجاد کرده‌اند، فهم، تبیین، شناخت، تفسیر و تحلیل‌شان را سخت‌تر و متفاوت‌تر کرده‌است. انقلاب‌ها گاهی چنان عظیم‌اند که بعد از وقوع‌شان، نسل‌ها پس از نسل‌ها می‌آیند و از مردم کوچه و بازار تا عالمان علوم اجتماعی، فلسفه، تاریخ و سیاست به بحث پیرامون آن‌ها می‌پردازند و هربار در هر دهه موجی از تبیین‌ها، تحلیل‌ها و تفسیرهای تازه پیرامون دلایل و چند‌وچون این انقلاب‌ها ارائه می‌دهند. از انقلاب فرانسه تا انقلاب اکتبر و انقلاب ایران و انقلاب‌های بهار عربی، همگی به همین سیاق بوده‌اند. کتاب «ناگهان انقلاب» نوشته‌ی «چارلز کورزمن» به بررسی انقلاب در مقام یک رخداد و انقلاب‌ها در مقام وقایع تاریخی و انقلاب 1357 ایران به‌طور ویژه پرداخته و سعی کرده با پرابلماتیک کردن آن، پرسش‌هایی را برابر ما و خودش بگذارد که به خاصه در امروز، نیازمند کندوکاو جدی آن‌ها هستیم. ناگهان انقلاب را با هدف تعمق در همه‌ی تحلیل‎‌های نسل‌های مختلف انقلاب ایران، فهمی همه‌گیرتر، علمی‌تر و دقیق‌تر از معناها و چرایی‌های این انقلاب‌ باید پیش روی‌مان بگذاریم تا بیش از این در ورطه‌ی تحلیل‌ها و تبیین‌های تک‌بعدی‌ نیفتیم.

کتاب انقلاب تصور ناپذیر در ایران

چارلز کورزمن
چارلز کورزمن استاد جامعه شناسی در دانشگاه کارولینای شمالی در چاپل هیل است که متخصص در مطالعات خاورمیانه و مطالعات اسلامی است.پس از اتمام دوره کارشناسی خود در دانشگاه هاروارد در سال 1986 ، وی مدرک کارشناسی ارشد و دکترای خود را در دانشگاه کالیفرنیا ، برکلی به ترتیب در سالهای 1997 و 1992 به پایان رساند. وی از سال 1998 به دانشگاه کارولینای شمالی در چاپل هیل وابسته است.
دسته بندی های کتاب انقلاب تصور ناپذیر در ایران
نکوداشت های کتاب انقلاب تصور ناپذیر در ایران
“When Elias Canetti, the Nobel-prize winning theorist, spoke of a people's 'propensity to incendiarism,' he had in mind one of the most dangerous traits of mass gatherings: their potential for unpredictable combustibility. Iran's Islamic revolution, like many other uprisings, was a consummate instance of this, Kurzman argues, and he continues in Canetti's tradition by using the Shah's overthrow to engage in his own meditation on crowds and power. Kurzman's investigation propelled him to the Islamic republic, where he conducted countless interviews, in an attempt to chart the eddies and undercurrents of one of the world's most complex and sudden social upheavals...The result is a thought-provoking combination of journalism and analysis that offers an atypical juxtaposition of voices: shopkeepers, lawyers and high school students share their views on what happened, as do academics and policymakers.”
"وقتی الیاس کانتی ، نظریه پرداز برنده جایزه نوبل ، از تمایل مردم به تحریک پذیری سخن گفت ، او یکی از خطرناک ترین صفات اجتماعات گسترده را در ذهن داشت، که به معنای پتانسیل آن ها برای احتراق غیرقابل پیش بینی است. کورزمن استدلال می کند که انقلاب اسلامی ایران ، مانند بسیاری از قیام های دیگر ، نمونه بارز این مسئله بود و او در سنت کانتی با استفاده از مثال براندازی شاه ادامه می دهد تا در مراقبه خود در مورد جمعیت و قدرت پیش برود. تحقیقات کورزمن او را به سمت جمهوری اسلامی کشاند ، که در آن مصاحبه های بی شماری انجام داد و برای ترسیم نقشه های ناپایدار و ناآرام یکی از پیچیده ترین و ناگهانی ترین انقلاب های اجتماعی جهان تلاش کرد ، نتیجه این کار فکری،ترکیبی از روزنامه نگاری و تحلیل است. این امر باعث ایجاد اختلال در صدا و سیما می شود: صاحبان مغازه ها ، وکلا و دانش آموزان دبیرستانی نظرات خود را در مورد آنچه اتفاق افتاده است ، به عنوان دانشگاهیان و سیاست گذاران نیز به اشتراک می گذارند. "
Publishers Weekly Publishers Weekly

قسمت هایی از کتاب انقلاب تصور ناپذیر در ایران (لذت متن)
آیت الله بهاءالدین محلاتی در شیراز، شامگاه روز قبل از تظاهرات، هشدار داد: «شاید فردا کشته شویم. داریم مقابل تفنگ و مسلسل و تانک می رویم. هرکس می ترسد نیاید.» در اصفهان و تهران، اسلام گرایان کادر پزشکی ای را ترتیب داده بودند تا در صورت وجود جراحات در دسترس باشند. مهندس جوانی در تهران، قبل از آنکه برای شرکت در تظاهرات از خانه خارج شود، وصیت نامه اش را نوشت. زنی در شیراز به یاد می آورد که «وقتی به راه پیمایی روز عاشورا رفتم، نمی دانستم که آیا سربازها به ما شلیک خواهند کرد یا نه، یا حتی از آسمان روی سرمان بمب خواهند ریخت یا نه. اما برایم اهمیتی نداشت. من از زندگی ام گذشته بودم».