کتاب دانوب خاکستری

gray Danoob
کد کتاب : 14103
مترجم :
شابک : 978-9642092239
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 180
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1966
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

معرفی کتاب دانوب خاکستری اثر غاده السمان

غاده السمان نویسنده ، روزنامه نگار و رمان نویس سوری است که در سال 1942 در دمشق در یک خانواده برجسته و محافظه کار متولد شد ، وی از راه دور با نزار قبانی ، شاعر مشهور رابطه دارد. پدر وی احمد السمان ، رئیس دانشگاه سوریه بود به دلیل آنکه مادرش را در سن کم از دست می دهد توسط پدرش بزرگ می شود و بسیار تحت تاثیر پدرش قرار می گیرد. پدرش که مردی بود دانش آموخته ی دانشگاه سوربن، از همان کودکی زبان فرانسه را به غاده می آموزد. و او همچنین قرآن را زیر نظر پدرش فرا می گیرد. غاده السمان را در ایران معمولا با شعر هایش می شناسند اما او رمان نویس و داستان نویس زبردستی نیز هست.
کتاب دانوب خاکستری شامل شش داستان از غاده السمان است. این شش داستان به ترتیب عبارتند از: «دانوب خاکستری»، «حریق آن تابستان»، «ساعت دوزمانه و کلاغ»، «لکه ای نور بر صحنه»، «لیلا و گرگ» و «ای دمشق». سه داستان اول برگرفته از کتاب کوچ لنگرگاه های قدیمی اوست که در سال 1973 به چاپ رسیده است. و منتقدین آن را مهم ترین و بهترین اثر غاده السمان می دانند. سه داستان دوم متعلق به کتاب شام غریبان است. که نتیجه ی سفر او به دور اروپا و تجربیات او از این سفرهاست.

کتاب دانوب خاکستری

غاده السمان
غادة السمان (به عربی: غادة أحمد السّمّان) (زادهٔ ۱۹۴۲ در دمشق) نویسنده و ادیب زن اهل سوریه است. وی یکی از بنیان گذاران شعر نو در ادبیات عرب به شمار می رود.