کتاب دریایی دیگر

A Different Sea
کد کتاب : 14107
مترجم :
شابک : 978-6229936313
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 131
سال انتشار شمسی : 1397
سال انتشار میلادی : 1991
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب دریایی دیگر اثر کلودیو مگریس

رمان دریایی دیگر اثری از نویسنده به نام ایتالیایی کلود مگریس است. این کتاب در سال 2004 برنده جایزه پرنسس آستوریاس شده و در سال 2016 نیز برنده جایزه فرانتس کافکا شده است.

این کتاب یکی از رمان های معروف اروپایی است که با جدیت به بررسی معنای زندگی پرداخته. رمان داستان 3 جوان است که در اواخر قرن 19 متولد شده اند و اتفاقات مختلف زیادی را تجربه کردند، مثل سقوط امپراطوری اتریش، جنگ های جهانی اول و دوم و... . این اتفاقات تاریخی باعث شد تا روند زندگی این 3 دوست تغییر کند، آن ها زمانی که یکدیگر را ملاقات می کردند به بحث های فلسفی می پرداختند. هر یک از این 3 دوست به سرنوشت متفاوتی گرفتار می شوند، کارلو اقدام به خود کشی می کند، انریکو برای فرار از خدمت سربازی ناچار می شود به پاتاگونیا بگریزد و اتفاقات بسیاری دیگر رخ می دهد.

در خلال جنگ های جهانی یأس فلسفی و نا امیدی گریبان گیر تمام مردم اروپا شده بود و همه بدنبال دلیلی برای ادامه زندگی بودند. انریکو نماد نه تنها اروپاییان بلکه تمام مردم جهان است که زیر بار این اتفاقات کمر خم کردند، پریشان شدند، منزوی شدند، فرار کردند، شکنجه شدند و... مگریس به خوبی توانسته شرایط آن زمان را بازگو کند.

کتاب دریایی دیگر

کلودیو مگریس
کلادیو ماگریس (ایتالیایی: Claudio Magris؛ زادهٔ ۱۰ آوریل ۱۹۳۹) یک زبان‌شناس، روزنامه‌نگار، نویسنده، و مترجم اهل ایتالیا است.ماگریس جایزه ۲۵ هزار دلاری صلح نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت آلمان به خاطر تقویت تنوع فرهنگ اروپایی را از آن خود کرد. این جایزه به سبب فعالیت‌های کلادیو مارگریس در زمینه مشکلات و معضلات همزیستی و تأثیر متقابل فرهنگ‌های گوناگون به او اهدا شده‌است. وی در مراسم دریافت این جایزه در سخنرانی‌اش هشدار داد: ما خود را در گهواره این خیال باط...
نکوداشت های کتاب دریایی دیگر
Magris successfully navigates the watery depths of society, the currents of history, and the tidal flux of human longing.
مگریس در اعماق جامعه ، جریان های تاریخی و امیال بشر، به خوبی حرکت می کند.
Booklist Booklist

From acclaimed Italian writer Magris , one of those slender European novels that earnestly explore the meaning of life.
یکی از رمان های اروپایی که با دقت، جدیت و صادقانه به دنبال معنای زندگی می گردد به قلم مگریسنویسنده تحسین شده ایتالیایی.

A Different Sea is a quietly devastating and, if you are in the mood, a bitterly funny study of the dangers of philosophy.
دریایی دیگر کاملا ویران کننده است،اگر تمایل داشته باشید یک مطالعه جالب ولی تلخ از خطرات فلسفه است.
independent independent

قسمت هایی از کتاب دریایی دیگر (لذت متن)
گاهی همین زندگی که رس آدم را می کشد، یک دفعه روی سخاوتمندش را نشان می دهد، می آید و به جای اینکه یقه ات را بچسبد برایت آسان می گیرد.

ماریو شبیه کارلاست، با همان پیشانی بلند خواهرش، همان نگاه رئوف بی پروا و همان دهان پر عتاب. وقتی انریکو او را می بیند که ناگهان از فرسنگ ها دورتر پیدایش شده، با همان چشم های آبی کارلا، به این فکر می کند که ما آدم ها، نه خود یک زن یا یک مرد را، بلکه نگاه، دریای نگاه و لبخندی را که ورای جنسیت است دوست می داریم.

چه بسا دلش می خواهد به ماریو بخندد، با در نظر گرفتن اینکه تا به الان هیچ نشانی از زنده بودنش در دست نبوده و در گوریتسیا کسی نمی دانست که اصلا این آدم کجا هست، و حالا تمام این راه را آمده که به او بگوید کارلا چشم به راهش است و همیشه دوستش داشته منتها این بار، راستش را بخواهی، یک جور متفاوت…