کتاب ناگهان در دل جنگل

Suddenly In the Depths of the Forest
کد کتاب : 14108
مترجم :
شابک : 978-6006182018
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 129
سال انتشار شمسی : 1390
سال انتشار میلادی : 2005
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب ناگهان در دل جنگل اثر عاموس عوز

در "ناگهان در دل جنگل" اثر عاموس عوز می خوانیم که چند سال پیش در دهکده ای دور، در اعماق دره ای، همه حیوانات و پرندگان ناپدید شدند. فقط معلم های جوان عصیانگر و پیرمرد ها درباره درباره حیوانات با بچه ها صحبت می کنند، که خود آ«ها نیز هرگز چنین موجوداتی (اسطوره ای) را ندیده اند. سکوت عجیبی در مورد این موضوع وجود دارد. پسر کوچک و بیچاره ای رویاهای حیواناتی را می بیند، که مانند جغدی که به فراموشی سپرده شده است، شروع به خواندن می کنند و سرانجام ناپدید می شوند.
دختری سرسخت و شجاع به نام مایا و دوستش متی، برای کشف موضوع به جنگلهای اطراف دهکده کشیده شده اند. آنها می دانند خطرات بزرگی وجود دارد و آن که شب، نهی، شیطان کوه به دهکده می رود. در یک غار دوردست، آنها به پسر گمشده ای، که به نظر خوشحال و خودکفا است، بر می خورند. سرانجام آنها خود را در یک باغ بهشتی زیبا و پر از انواع حیوانات، پرندگان و ماهی ها می یابند - خانه نهی، شیطان کوهستان -. او حیوانات را از دهکده به سرقت برده است...

ناگهان در دل جنگل مکانی نفرین شده که موجودات زنده­اش آن­جا را ترک کرده­اند. هریک از آدم­ها با نگاه تب­دارش دیگری را به سکوت وا می­دارد. وقتی از آن­ها درباره­ی گرد مرگی که فضا را غبار آلود کرده می­پرسند، می­گویند: «شیطان! شیطان کوهستان، شیطانی که در دل جنگل است!» پاسخ­ها همین است و نه بیش! پرسش­های بیش­تر،سکوت عمیق­تری را به همراه دارد؛ گویی بار سنگین خاطره­های سرکوب شده قدرت «کلام» را گرفته است. اما چرا؟ این راز چیست؟ و این شیطان کیست؟

کتاب ناگهان در دل جنگل

عاموس عوز
عاموس عوز (به عبری: עמוס עוז) نویسنده و روزنامه‌نگار مشهور اسرائیلی است. وی در سال ۲۰۰۸ میلادی موفق به دریافت جایزه بنیاد ادبی هانریش هاینه به پاس یک عمر آفرینش‌های ادبی شد.عاموس عوز از اعضای مؤسس جنبش صلح اکنون (شالوم عخشاو) و یکی از مدافعان حقوق فلسطینیان، در بین روشن‌فکران چپ‌گرای اسرائیل است.عاموس عوز در سال ۲۰۰۹ میلادی، برای دریافت جایزه نوبل ادبیات شانس بالایی را داشت. هرچند نهایتاً جایزه، نصیب هرتا مولر، شاعر و مقاله‌نویس رومانیایی‌تبار آلمانی شد.
نکوداشت های کتاب ناگهان در دل جنگل
Praise for Suddenly in the Depths of the Forest from the UK: "If you're a reader... you'll be prepared simply to be enchanted. You'll recognize no one, and see only yourself.
اگر خواننده این کتاب هستید ... آماده شوید که مسحور شوید. شما هیچ کس را نخواهید شناخت و فقط خود را مشاهده می کنید.
The Guardian

Both a children's fable and an allegory for adults. It may be a fast read, but it has enormous resonances.
هم داستان بچه ها و هم تمثیل برای بزرگسالان. اثر کوتاهی است ولی طنین اندازی های بسیار خوبی با شخصیت انسان ها دارد.
The Independent

From the prodigious Oz comes a delightfully elusive...story of imagination, talent and the transitory nature of fame...Stamped with Oz's charm and graceful skill in creating rich characters, this is a must for any fan.
عوز خارق العاده، جذاب و دست نیافتنی است ... داستان با مهارت عوز در خلق شخصیت های غنی، بسیار تخیلی، زیرکانه طراحی شده است. خواندن این اثر برای هر هواداری ضروری است.
Publishers Weekly Publishers Weekly

قسمت هایی از کتاب ناگهان در دل جنگل (لذت متن)